اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

مسئولان توجه بیشتری به سوق داشته باشند / سوق مهد علم و فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد است

نماینده ولی‌فقیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان استانی باید توجه بیشتری به شهر سوق داشته باشند.

مسئولان توجه بیشتری به سوق داشته باشند / سوق مهد علم و فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در جمع نخبگان فرهنگی و مذهبی شهر سوق حاضر و از نزدیک دغدغه آنان را شنید و به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.

حجت‌الاسلام ملک‌حسینی با معرفی شهر سوق به عنوان شهر علم و ادب و فرهنگ و دیار شهیدپرور، به سابقه دینی این شهر قبل از ورود اسلام به ایران اشاره و عنوان کرد: پایه این شهر مذهبی است و در سایه مذهب، عناصر دیگر آن از جمله ادب و فرهنگ محکم و پابرجا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اهمیت شهر سوق را به خاطر سابقه درخشان این شهر در زمینه فرهنگ و هنر دانست و افزود: برای رفع مشکلات موجود در این شهر نباید توقع معجزه داشت اما انتظار حمایت چه از طرف مسئولین و چه از طرف مردم انتظار به جایی است و مردم و مسئولین باید با حمایت هم مشکلات را از سر راه بردارند.

حجت‌الاسلام ملک‌حسینی اختلافات قومی قبیله‌ای را مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی استان دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید با همدلی، یک پارچه اندیشی و هم اندیشی مثبت به سمت آرمان‌ها و اهداف حرکت کنند.

وی به مبحث اختلافات قومی اشاره کرد و افزود: با ورود یک بودجه به نقطه‌ای از استان، مهم‌ترین عامل در سردرگمی مسئولین برای توزیع و به کارگیری بودجه اختلافات قبیله‌ای است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما قصد متهم کردن کسی را نداریم، همه ما از جهاتی متهم هستیم.

حجت‌الاسلام ملک‌حسینی در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوی برخی نخبگان فرهنگی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، همه مشکلات را ناشی از ضعف در حوزه فرهنگی دانست و از همه مسئولان و نخبگان فرهنگی خواست که با اتحاد و همبستگی ضعف‌ها را از بین برده و زمینه را برای رفع مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آماده کنند.

وی با تذکر دوباره موضوع اختلافات قومی و قبیله‌ای از کاندیداهای انتخابات شوراها خواست که از اختلافات قومی- قبیله‌ای در جهت رسیدن به پیروزی در انتخابات استفاده نکنند، بلکه باید با طرح و اجرای برنامه‌های منسجم در جهت برقراری اتحاد اقوام تلاش کرد.

حجت‌الاسلام ملک‌حسینی تصریح کرد: دیده شده برخی از شهر ها تبدیل به بخش یا شهرستان شده‌اند اما هیچ پیشرفتی در آن‌ها حاصل نشده که از اختلافات نشأت می‌گیرد.

در این نشست صمیمی مسیح محمودی از جانبازان قطع عضو جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس به ایراد سخن پرداخت و افزود: فقدان آیت‌الله ملک‌حسینی ضایعه‌ای گران‌بار برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

محمودی به انتخاب و انتصاب حجت‌الاسلام ملک‌حسینی اشاره و بیان کرد: انتصاب ایشان یکی دیگر از تدابیر داهیانه رهبر فرزانه انقلاب و مرهمی بر زخم از دست دادن آیت‌الله ملک‌حسینی بود.

محمودی به معرفی شهر سوق به عنوان ام‌القران فرهنگی شهرهای این استان و برخی از آثار و وقایع فرهنگی شهر سوق چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب پرداخت و تصریح کرد: با وجود خدمات ارزنده فرهنگی شهر سوق اجحاف در حق شهر سوق روا داشته شده که این اجحاف پیش از آن که شهر سوق را دچار لطمه کند، فرهنگ استان را دچار لطمه خواهد کرد.

محمودی در پایان لزوم توجه بیش‌تر مسئولین به شهر سوق را از همه لحاظ خصوصا اقتصادی خواستار شد.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول