اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خبر داد

جذب 270 میلیون یورو برای 7 طرح آبفا در مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: از طریق بانک توسعه اسلامی به دنبال جذب 150 میلیون یورو منابع اعتباری برای طرح‌های فاضلاب قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر و 129 میلیون یورو برای آب شرب تنکابن و رامسر هستیم.

جذب 270 میلیون یورو برای 7 طرح آبفا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدتقی حسین‌زاده شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید مهدی ثمره‌هاشمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از طرح‌های فاضلاب دو شهر مازندران گفت: از طریق بانک توسعه اسلامی به دنبال جذب 150 میلیون یورو منابع اعتباری برای طرح‌های فاضلاب قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر و 129 میلیون یورو برای آب شرب تنکابن و رامسر هستیم.

 حسین‌زاده افزود: اجرای فاز بعدی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای ساری، بابل و بابلسر از طریق فاینانس در دستور کار است که مقدمات آن فراهم و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته با حفر، تجهیز و بهسازی چاه‌ها شاهد افزایش دبی آب به میزان 900 لیتر در ثانیه بودیم.

مهدی ثمره‌هاشمی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز بیان داشت: باید با فروش انشعاب فاضلاب در‌ ساری، جمعیت برخوردار از مزایای طرح فاضلاب افزایش یافته و ظرفیت استفاده از تصفیه‌خانه‌ها تا پایان سال جاری تکمیل شود.

وی ادامه داد: میانگین جمعیت زیرپوشش فاضلاب در کشور 38 درصد است در حالی که این رقم در مازندران 10 درصد بوده و باید برای رسیدن به میانگین کشور تلاش مضاعفی انجام داد.

ثمره‌هاشمی با اشاره به اینکه با این حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش فاضلاب، جمعیت برخوردار از مزایای طرح جمع‌آوری فاضلاب رضایت‌بخش نیست، افزود: باید با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، اهمیت طرح‌های فاضلاب در حفظ سلامتی و محیط‌زیست، برای مردم بازگو شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به نظارت بر طرح‌های آبرسانی، خطوط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه‌خانه‌های آب که بر عهده آب منطقه‌ای است، تأکید کرد و یادآور شد: در پروژه‌هایی که آب منطقه‌ای مجری است باید با نظارت آب و فاضلاب نقایص در مرحله اجرا برطرف تا به هنگام تحویل و بهره‌برداری از پروژه‌ها دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواستار تشکیل تیم بررسی و نظارت در آب و فاضلاب استان شد و گفت: اگر در اجرای تصفیه‌خانه آب شرب رامسر نظارت در مرحله اجرا صورت می‌گرفت ما شاهد مشکلات موجود در زمان بهره‌برداری نبودیم.

ثمره‌هاشمی از تلاش شرکت آب و فاضلاب مازندران در راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شرب رامسر تقدیر کرد و افزود: در ایام نوروز و فصل گرما شهرهای مازندران شاهد جمعیت چند برابری هستیم که آب و فاضلاب استان توانسته است عملکرد قابل قبولی در تأمین آب شرب در پیک مصرف داشته باشد و این موضوع در شهر رامسر نیز مشهود بوده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر کاهش 15 درصدی هزینه‌های جاری تأکید کرد و گفت: به علت مشکلات اقتصادی، تأمین منابع مالی بسیار سخت است و در این راستا باید با فروش اموال و دارایی‌های مازاد، فروش اوراق مشارکت و جذب سرمایه‌گذار و استفاده از توان بخش خصوصی، درآمدزایی ایجاد و برای پروژه‌های عمرانی هزینه کرد.

انتهای پیام/2296/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول