اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای قم:

تصفیه‌خانه شماره سه آب قم به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب قم از 2 هزار به 4 هزار لیتر در ثانیه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو خبر داد.

تصفیه‌خانه شماره سه آب قم به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی‌بینا با اشاره به بهره‌برداری کامل از طرح عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم گفت: با توجه به افزایش ورودی آب نیازمند افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه بودیم که در این زمینه اقدامات فنی و مهندسی گسترده‌ای را صورت دادیم.

وی احداث تصفیه‌خانه شماره سه قم با ظرفیت 700 لیتر در ثانیه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال و طی یک سال ساخته شد و روز گذشته با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین مهندسی مجدد تصفیه‌خانه‌های شماره 1و 2 با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب قم اعلام و خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات صورت گرفته ظرفیت تصفیه‌خانه آب قم از 2 هزار لیتر به 4 هزار لیتر در ثانیه افزایش یافت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به ظرفیت مجموعه تصفیه‌خانه‌های موجود توانایی تصفیه و انتقال آب مورد نیاز شهر قم از آب شیرین و گوارای سرشاخه‌های دز وجود دارد.

توکلی‌بینا در پایان با اشاره به انتقال آب از فاصله دور و با سختی‌ها و مشکلات فراوان به قم، از مردم خواست در استفاده صحیح از آب دقت لازم را داشته باشند و ضمن پرهیز از اسراف در مصارف ضروری نیز صرفه‌جویی لازم را به عمل بیاورند.

 

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول