اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

فاضلاب مرند به کندی پیش می‌رود/ مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند

فرماندار شهرستان مرند ضمن انتقاد از روند کند فاضلاب شهری در مرند گفت: بیش از 15 سال است که فقط 50 درصد جمعیت شهری مرند زیرپوشش خدمات فاضلاب شهری هستند.

فاضلاب مرند به کندی پیش می‌رود/ مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی امشب در شورای اداری شهرستان مرند ضمن ارائه گزارشی از موقعیت جغرافیایی و اقتصادی شهرستان مرند اظهار کرد: شهرستان مرند با داشتن بیش از 240 هزار نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر استان بعد از تبریز است، از این رو مردم خواستار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مصوبات قبلی سفرهای ریاست جمهوری در شهرستان مرند هستند.

وی افزود: از مجموع سه سفر باید اعلام کنم که از سفر اول و 34 طرح مصوب، 95 درصد تحقق یافته، از سفر دوم و 49 طرح مصوب 33 درصد محقق شده و از سفر سوم نیز از 24 طرح مصوب 23 درصد آن اجرایی شده است.

رضوانی تصریح کرد: از طرح‌های نیمه‌تمام مانده هم می‌توان به ورزشگاه 5 هزار نفری مرند که 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اشاره کرد.

وی گفت: هم‌اینک نیازمند تأمین اعتبار برای تجهیز بیمارستان جدید مرند با وجود تکمیل ساختمان و تحویل آن از سوی وزارت راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

رضوانی بیان داشت: تکمیل طرح‌هایی نظیر شهرک صنعتی شماره 2 مرند، ساختمان کتابخانه مرکزی، ساختمان دانشکده فنی و مهندسی و مهم‌تر از آنها انتقال آب رودخانه ارس به دشت‌های مرند، تأمین آب شرب شهر مرند، تحقق فرمانداری ویژه مرند، ادامه بزرگراه مرند- جلفا، مرند- اوغلی و مرند- بازرگان خواسته دیگر مردم منطقه است که اجرای آنها به دلایل مالی و حقوقی تاکنون محقق نشده است.

فرماندار مرند در ادامه مشکل آب شرب و کشاورزی شهرستان مرند را برای منطقه مهم و ضروری دانست و یادآور شد: در طول دولت نهم و دهم، اقدامات خوبی در بازسازی و مقاوم‌سازی 28 مدرسه در قالب 307 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 14.5 میلیارد تومان، مقاوم‌سازی 8 هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن، احداث 190 کیلومتر راه روستایی مناسب، گازرسانی به 38 روستا، واگذاری بیش از یک‌هزار و 600 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر صورت گرفته است که از اقدامات قابل توجه دولت نهم و دهم در شهرستان مرند بوده است.

رضوانی در ادامه خواستار تأمین اعتبار مورد نیاز برای تجهیز بیمارستان جدید و راه‌اندازی آن تا آخر اردیبهشت‌ماه شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان مرند از نظر بهداشتی با مشکلاتی مواجه است و تنها بیمارستان قدیمی 60 ساله آن با امکانات کم قادر به پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم مرند و سایر شهرهای همجوار نیست، نیازمند مساعدت دولت هستیم.

رضوانی در پایان ضمن انتقاد از روند کند فاضلاب شهری در مرند ابراز داشت: متأسفانه بیش از 15 سال است که فقط 50 درصد جمعیت شهری مرند زیرپوشش خدمات فاضلاب شهری هستند و از این‌رو بر تسریع اجرای این پروژه تأکید داریم.

انتهای پیام/60001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول