اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی‌آبادکتول خبر داد

دستگیری 9 شکارچی متخلف در علی‌آبادکتول

رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی‌آبادکتول گفت: 9 شکارچی متخلف توسط مأموران این اداره دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری 9 شکارچی متخلف در علی‌آبادکتول

به گزارش خبرگزاری فارس از گرکان، علی بیانی عصر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان علی‌آبادکتول اظهار داشت: در تعطیلات نوروز امسال، این تعداد شکارچی متخلف در قالب چهار گروه جداگانه به همراه هشت قبضه سلاح شامل یک قبضه برنو دوربین‌دار گلوله‌زنی، چهار قبضه دولول و سه قبضه تک‎لول در حین ارتکاب به جرم شناسایی و دستگیر شدند.

کشف سلاح‌های قاچاق و لاشه «شوکا» در حین دستگیری متخلفان

وی با بیان اینکه تعداد سه قبضه از سلاح‌های ضبط شده قاچاق بوده است، تصریح کرد: از متخلفان مذکور یک لاشه «شوکا»، تعدادی فشنگ و ادوات شکار کشف و ضبط شد که پس از معرفی به مراجع قضایی، از این متخلفان مبلغ 38 میلیون ریال ضرر و زیان دریافت شده است.

 

 

دریافت مبلغ 91 میلیون و 900 هزار ریال از شکارچیان متخلف

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی‌آبادکتول اذعان داشت: در سال گذشته نیز در راستای حفاظت از محیط زیست، تعداد 27 تن متخلف دستگیر شدند که در این میان تعداد 16 قبضه سلاح کشف و ضبط شده است.

بیانی خاطرنشان کرد: به طور کلی در سال گذشته از شکارچیان متخلف، مبلغ 91 میلیون و 900 هزار ریال ضرر و زیان دریافت شده است.

دستگیری یک گروه 4 نفره به همراه با دستگاه گنج‌یاب حین حفاری

وی ادامه داد: این باند چهار نفره که شامل سه نفر آقا و یک نفر خانم بودند در منطقه «پونه آرام سیاه رودبار» در حالی که با یک دستگاه گنج‌یاب مشغول حفاری بودند، توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان علی‌آبادکتول دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی‌آبادکتول گفت: منطقه «پونه آرام» در «دهنه زرین‌گل» و در جنگل‌های «ابر» واقع شده است.

تعداد حیات وحش در سطح علی‌آبادکتول رو به رشد است

بیانی، وضعیت حیات وحش در منطقه علی‌آبادکتول را رضایت‌بخش توصیف کرد و ابراز داشت: با توجه به شرایط خوب زیستگاه‌های حیات وحش از نظر امنیت و مواد غذایی و همکاری بسیار خوب مردم منطقه و دستگاه‌های دولتی، به ویژه برخورد جدی مراجع قضایی، اطلاعاتی و امنیتی موجب شده که تعداد حیات وحش در سطح شهرستان در حد ایده‌آل و رو به رشدی باشد.

علی‌آبادکتول از بهترین زیستگاه‌های حیات وحش در سطح گلستان است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست علی‌آبادکتول، لازمه حفظ حیات وحش و افزایش آن را منوط به عوامل متعددی دانست و افزود: در مدیریت حیات وحش چرخه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: شهرستان علی‌آبادکتول با توجه به تنوع سیما، منظر، مناطق کوهستانی، جنگلی و گستردگی، یکی از بهترین زیستگاه‌های حیات وحش در سطح استان به شمار می‌آید که می‌توان از گونه‌هایی مانند مرال، شوکا، کل، بز، قوچ و گوشت خورانی، همچون پلنگ، خرس، گرگ، شغال، گربه جنگلی ... و از پرندگان نیز قرقاول، کبک‌دری، کبک ... و انواع پرندگان شکاری و پرنده‌های راسته گنجشک سانان، دارکوب، آبزی و کنارآبزی نام برد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول