اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز با حضور رئیس‌ جمهور صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 2272 میلیارد ریال طرح عمرانی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز با حضور رئیس ‌جمهور در استان از 26 طرح با 2 هزار و 272 میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 2272 میلیارد ریال طرح عمرانی در آذربایجان‌شرقی

احمد علیرضابیگی امروز در حاشیه سفر رئیس جمهور به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه احمدی‌نژاد همواره توجه ویژه‌ای به آذربایجان شرقی داشته است، افزود: امیدواریم از فرصت حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در استان به درستی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص برنامه‌های سفر هیئت دولت به استان گفت: دیدار عمومی با مردم در تبریز و افتتاح پروژه‌های مهم عمرانی در این سفر انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این سفر 26 پروژه بزرگ عمرانی از جمله تعدادی از طرح‌های مهر ماندگار استان با حضور رئیس جمهور و سایر اعضای هیئت دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضابیگی افزود: 37 هزار واحد مسکن مهر، قطعه آخر آزادراه تبریز-زنجان، جاده میانه - میاندوآب، دو طرح تولید فولاد و مصالح ساختمانی، چهار باب بیمارستان، کنارگذر غربی تبریز، سه باب هتل و پروژه‌های راه روستایی از جمله طرح‌هایی است که در سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی افتتاح خواهند شد.

وی از تحویل کلید نزدیک به 37 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر به عنوان یکی برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد مسکن مهر در چهار بخش شهرهای بالای 25 هزار خانوار، شهرهای زیر 25 هزار خانوار، بافت فرسوده و شهر جدید سهند در 58 شهر آذربایجان‌شرقی تحویل متقاضیان آنها می‌شود.

بیگی افتتاح 17 کیلومتر از آزادراه تبریز – تهران با 440 میلیارد ریال اعتبار، راه اصلی میانه - چاروایماق به طول 92 کیلومتر با 420 میلیارد ریال اعتبار و کنارگذر غربی را از طرح‌های حوزه راه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: سه بیمارستان، سه هتل و چند پروژه دیگر از جمله طرح‌هایی است که امروز به بهره‌برداری خواهند رسید.

استاندار آذربایجان‌شرقی اجرای چهار طرح صنعتی در شهرهای تبریز، بستان‌آباد و تیکمه داش با سه هزار میلیارد ریال، راه‌اندازی نیروگاه جدید پالایشگاه تبریز با 440 میلیارد ریال، یک واحد پتروشیمی با 110 میلیارد ریال و طرح عظیم میدان شهید بهشتی تبریز در مجموعه‌ای به مساحت شش هکتار و با 200 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌هایی اعلام کرد که امروز با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، تشکیل جلسه هیئت دولت با موضوع بررسی مصوبات سه سفر گذشته، کارگروه‌های کشاورزی و معدن، همایش حماسه حضور و دیدار با نخبگان و مراسم تجلیل از فعالان امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده استان از دیگر برنامه‌های سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان شرقی خواهد بود.

علیرضابیگی همچنین از حضور وزرا و اعضای هیئت دولت در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: اعضای هیئت دولت با حضور در شهرستان‌ها ضمن افتتاح پروژه‌های عمرانی، مسائل و مشکلات شهرستان‌ها را نیز بررسی خواهند کرد.

*مقاوم‌سازی 130 هزار واحد مسکن روستایی

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رشد شاخص‌های توسعه در استان اظهار کرد: شاخص‌های توسعه استان در دور خدمت دولت‌های نهم و دهم رشد چشمگیری داشته و موفقیت دولت در افزایش کمی و کیفی شاخص‌های توسعه، ارتقای سطح مطالبات و انتظارات مردم را در پی داشته است که این توقعات گاهی فراتر از مرزهای کشور را در بر می‌گیرد.

وی گفت: در مدت فعالیت هشت ساله دولت احمدی‌نژاد، شاهد مقاوم‌سازی 130 هزار واحد مسکن روستایی بوده‌ایم که این امر نشان دهنده عزم دولت در خدمت به مناطق دوردست است.

علیرضابیگی یادآور شد: پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف عمران و توسعه با وجود حجم بالای خسارات زلزله و بازسازی موفق این مناطق استمرار داشته است.

وی با اشاره به شاخص‌های توسعه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: خدمات مجموعه حمل و نقل در ارتباط مستقیم با امور مردم بوده و از این رو سطح خدمات یاد شده همواره در معرض ارزیابی عموم قرار دارد؛ همچنین زیرساخت‌های حمل و نقل به عنوان شریان مهم ارتباطی جامعه مطرح بوده و امکان برخورداری مردم از سایر خدمات در گرو توسعه و ایمن‌سازی این حوزه خطیر است.

*احداث 198.7 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان‌شرقی

احمد علیرضابیگی ادامه داد: با آغاز فعالیت دولت نهم و دهم و رویکرد خاص آن در حوزه عمران و آبادانی از رهگذر اجرای طرح‌های مهر ماندگار و تحقق مصوبات عمرانی سفرهای استانی، توسعه بیش از پیش راه‌های استان مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طول بزرگراه‌های آذربایجان شرقی تا آغاز فعالیت دولت نهم 124 کیلومتر بود، گفت: این در حالی است که در دوره فعالیت دولت‌های نهم و دهم، 198.7 کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان افزوده شد و طول آزاد راه‌های استان که در ابتدای فعالیت دولت نهم در حد صفر بود به 198 کیلومتر افزایش یافت.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: احداث و توسعه مسیرهای اصلی و فرعی استان و همچنین راه‌های روستایی غیرآسفالته نیز در همین مدت افزایش چشمگیر داشته و در هشت سال اخیر 310 کیلومتر به طول راه‌های اصلی و فرعی استان افزوده شده است؛ این در حالی است که تا سال‌های پیش از آغاز دولت احمدی‌نژاد، طول راه‌های استان 2 هزار و 600 کیلومتر بود.

علیرضا‌بیگی گفت: روند توسعه و تجهیز زیرساخت‌های حوزه مسیرهای مواصلاتی استان با تامین امکانات و اعتبارات لازم در اجرای پروژه‌های مهر ماندگار و همچنین تحقق مصوبات عمرانی سفرهای استانی استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/60002/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول