اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل تعاونی ناشران کرمان خبر داد

راه‌اندازی نمایشگاه ‌دائمی کتاب در باغ شاهزاده ماهان

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتب تاریخی، فرهنگی و گردشگری در باغ شاهزاده ماهان خبر داد.

راه‌اندازی نمایشگاه ‌دائمی کتاب در باغ شاهزاده ماهان

سید محمد سعیدی‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: پس از ماه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی و رایزنی‌های مختلف با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان به زودی نمایشگاه دائمی کتاب‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری کرمان در داخل عمارت شاه‌نشین باغ شاهزاده ماهان راه‌اندازی می‌شود.‌

وی بیان داشت: کرمان یک استان فرهنگی و دارای قدمت طولانی در تاریخ است و فرهیختگان، نویسندگان و هنرمندان صاحب‌نامی از این استان طی تاریخ سر به فلک کشیده‌اند و نه تنها آثارشان در کشور ایران ماندگار شده حتی به خارج از مرزهای ایران هم رسیده است.

سعید‌ی‌حسینی عنوان کرد: با ظرفیت عظیم فرهنگی که استان کرمان برخوردار است، صاحب آثار مکتوبی گرانسنگ در حوزه‌های تاریخی، گردشگری، عکس‌های قدیمی، واژگان و تعصبات فرهنگی و مذهبی، آشپزی‌ها و شیرینی‌های کرمانی و ... هستیم.

وی افزود: تاکنون بیش از 500 عنوان کتاب تاریخی و گردشگری درباره استان کرمان به چاپ و نشر رسیده است و می‌طلبد برای معرفی این آثار فاخر در مکان‌های مناسب و در شأن خطه کریمان این نمایشگاه دائمی عرضه کتاب راه‌اندازی شود.‌

سعیدی‌حسینی تصریح کرد: در این نمایشگاه دائمی بیش از 500 عنوان کتب تخصصی مربوط به آثار فرهنگی و تاریخی شعرا و نام‌آوران استان کرمان که طی یک دهه اخیر به چاپ رسیده‌ عرضه می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان ابراز داشت: راه‌اندازی چنین نمایشگاه دائمی با کاربری عرضه کتب تاریخی کار بسیار بی‌نظیر در کشور محسوب می‌شود و امیدواریم با تداوم چنین برنامه‌های مؤثر فرهنگی شاهد حفاظت و معرفی بیشتر از ثروت‌های فرهنگی تاریخی استان کرمان باشیم.

سعیدی‌حسینی بیان داشت: چنانچه مدیران فرهنگی و ارشاد استان کرمان در این حوزه همکاری نزدیک‌تری با شرکت تعاونی ناشران داشته باشند در مکان‌های مختلف استان که نقطه‌ بکر و مهم فرهنگی باشد، راه‌اندازی چنین نمایشگا‌ه‌هایی امکانپذیر است.

وی بر تداوم و پیگیری حرکت‌های نو و برجسته فرهنگی تاکید کرد و گفت: برای چاپ یک اثر فرهنگی و تاریخی استان کرمان تلاش‌های شبانه‌روزی می‌طلبد تا اثر بتواند به چاپ و تألیف برسد و بعد از آن معرفی و عرضه‌ آثار مکتوب فرهنگی در اولویت است و ‌راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه کتب تاریخی و فرهنگی نیز بر اساس این ضرورت انجام می‌گیرد.

سعیدی‌حسینی ابراز داشت: کار برای توسعه فرهنگی در استان کرمان مهیا است و اعتقاد داریم نشر، چاپ و توزیع آثار مکتوب فرهنگی استان که جزو رسالت متعالی این شرکت تعاونی است برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و ارشادی استان دارای نقش برجسته‌ای است.

وی اذعان داشت: کرمان پهناورترین استان ایران محسوب می‌شود و با پیشینه‌ قابل توجهی که در عرصه فرهنگ و هنر دارد، این ضرورت را ایجاد می‌کند که کارهای بزرگ فرهنگی در این استان راه‌اندازی کرد.

سعیدی‌حسینی تصریح کرد: با همه تلاش‌ها‌ی انجام شده اما هنوز به نقطه ‌ایده‌آل کارنامه‌ فرهنگی و انتشاراتی مورد انتظار و در شأن دیار کریمان نرسیده‌ایم و وظیفه همه ‌قلم به دستان، ناشران و متولیان فرهنگی استان کرمان است که با تعامل و ارائه ‌راهکار و مراودات برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و انتشاراتی تلاش مضاعف کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان عنوان کرد: این آمادگی برای حوزه تعاونی ناشران وجود دارد که برای خلق کارهای ماندگار فرهنگی در استان پیشتاز باشد.

وی خاطر نشان کرد: تا امروز شرکت تعاونی ناشران استان کرمان آن چه که در توان کاری و خدمتی خویش داشته برای خدمت به جامعه فرهنگی، قلمی و انتشاراتی استان کرمان دریغ نکرده است و امیدواریم با حفظ همین روحیه بر تداوم برنامه‌های حمایتی و تاثیر‌گذار برای جذب، حمایت و هدایت استعدادهای قلمی و فرهنگی استان کرمان تلاش مضاعفی را دنبال می‌کند.

سعیدی‌حسینی اظهار داشت: امیدواریم با راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه‌ کتب تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان در باغ شاهزاده ماهان شاهد استقبال خوبی باشیم.

انتهای پیام/80017/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول