اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

170 روستای چهارمحال و بختیاری مشکل کم‌آبی دارند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شایسته نیست در استانی که طرح‌های انتقال آب اجرا می‎شود 170 روستای آن در ماه‌های گرم سال با مشکل کم آبی مواجه شوند بطوریکه به وسیله تانکر آب‌رسانی شوند.

170 روستای چهارمحال و بختیاری مشکل کم‌آبی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی پیش ازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای این استان اظهار کرد: اکثر پروژه‌های آب استان چهارمحال و بختیاری در دولت نهم و دهم محقق شده است، چراکه در گذشته هیچ حقی برای مردم استان قائل نبودند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته صدای استان در حوزه آب شنیده نمی‎شد، افزود: در گذشته زمانی که به مسئولان بلندپایه کشور گفته می‎شد که استان چهارمحال و بختیاری مشکل آب دارد نگاه تمسخرآمیز به موضوع داشتند، اما امروز با تلاش مسئولان و مردم صدای آب در حوزه مدیریتی به خوبی شنیده می‌شود.

عنابستانی ادامه داد: در اجرای طرح‌های انتقال آب ابتدا باید حق آبه استان مبدأ در نظر گرفته شود، این در حالیست که در اجرای طرح انتقال آب بهشت‌آباد به فلات مرکزی این حق نادیده گرفته شده بود که با تلاش‌های فراوان توانستیم مقداری از آب این طرح را به استان اختصاص دهیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دغدغه مردم تنها تأمین آب استان است نه انتقال آن به دیگر استان‌های کشور، گفت: حداقل خواسته مردم استان این است که نیازهای اولیه تأمین بشود که این خواسته زیادی نیست.

وی ادامه داد: شایسته نیست در استانی که طرح‌های انتقال آب اجرا می‎شود 170 روستای آن در ماه‌های گرم سال با مشکل کم‌آبی مواجه شوند بطوریکه به وسیله تانکر آب‌رسانی شوند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: انجام پروژه‌های آبرسانی مهم استانی مهم‌ترین راه خروج از این مشکلات است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از روستاهای شهرستان لردگان دچار مشکل کم آبی است، از سویی دیگر دشت خانمیرزا در این شهرستان دچار بحران کم آبی شده است، این در حالی است که طرح‌های انتقال آب در این استان در حال اجراست.

این مسئول خطاب به مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای، گفت: مدیریت جدید باید سرعت بیشتری به اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام بخشند تا با اجرای پروژه‌های جدید این مشکلات خاتمه یابد.

در پایان این مراسم با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی محمد علی مصطفوی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری معرفی و از زحمات شکرالله عباسی مدیرعامل سابق این شرکت تجلیل شد.

انتهای پیام/68008/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول