اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 در همدان انجام شد

پرداخت 4 میلیارد تومان کمک بلاعوض به آبیاری تحت فشار

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: در سال گذشته 4 میلیارد تومان کمک بلاعوض به اراضی برای آبیاری تحت فشار پرداخت شد.

پرداخت 4 میلیارد تومان کمک بلاعوض به آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد امانی در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی همدان اظهار کرد: 441 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان همدان داریم که با انجام آبیاری تحت فشار از این چاه، به اراضی دارای آبیاری تحت فشار اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار تومان برای آبیاری تحت فشار هر هکتار مورد نیاز است که امسال امیدواریم این میزان به 4 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یابد.

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان داشت: از آغاز طرح آبیاری تحت فشار از سال 74، تاکنون حدود 117 هزار اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار شده‌اند که مجهز شدن برخی نقاط به این طرح نیازمند برق است.

وی با اشاره به نبود بیمه چاه‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: با صحبت‌هایی که با شرکت‌های بیمه شد، هیچ کدام از این شرکت‌های حاضر در خصوص بیمه چاه‌های آب کشاورزی موافقت نکردند.

امانی بیان داشت: در سال 91، یک هزار و 128 هکتار از اراضی کشاورزی، مجهز به آبیاری تحت فشار شدند که 4 میلیارد تومان کمک بلاعوض و یک میلیارد و 700 میلیون تومان آورده بخش خصوصی و کشاورزان بود.

وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی سامانه اطلاع‌‌رسانی سیستم آبیاری تحت فشار عنوان کرد: با راه‌اندازی سیستم آبیاری تحت فشار از این پس کشاورزان و بهره‌برداران می‌توانند از طریق این سایت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/89003/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول