اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی:

احداث مجتمع فرهنگی مطبوعاتی در خراسان شمالی ضرورت دارد

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی احداث مجتمع فرهنگی مطبوعاتی در استان را از ضروریات توسعه بخش رسانه‌های خراسان شمالی برشمرد.

احداث مجتمع فرهنگی مطبوعاتی در خراسان شمالی ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سهراب ابراهیمی ظهر امروز در نشست با مسئولان این استان اظهار کرد: برای احداث این مجتمع در سال‌های اخیر مقرر بوده تا زمین مناسب در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان قرار بگیرد تا این پروژه عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون احداث این مجتمع به خاطر عدم تأمین زمین مناسب مشکل ساز شده است، افزود: احداث این مجتمع می‌تواند بسیاری از مشکلات این بخش از حیث کمبود فضا را در بخش زیرساختی برطرف سازد.

به گفته ابراهیمی، هم اکنون تعداد قابل توجهی از رسانه‌های استان در محل استیجاری فعالیت داشته که عملاً این رسانه‌ها را با مشکلات مواجه ساخته است.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات خراسان شمالی در همان سال‌های نخست تاسیس استان شکل گرفت، افزود: این تشکل هم اکنون افزون بر 200 نفر عضو خبرنگار و فعالان رسانه دارد.

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی با بیان اینکه همگرایی و تعامل این تشکل با ارشاد را از شاخصه‌ها برشمرد و گفت: این مهم در کمتر استانی دیده می‌شود و باید همواره قدر دانسته شود.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی برگزاری جشنواره‌های مطبوعات، همزمان با روز خبرنگار، برپایی دوره‌های آموزشی و توجیهی در طول سال با حضور اساتید و کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توزیع منابع آموزشی روزنامه نگاری اعم از کتاب و سی‌دی را از جمله اقدامات برای ارتقای دانش روزنامه نگاران استان برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات رفاهی خانه مطبوعات استان اظهار کرد: ساخت 25 واحد مسکونی برای خبرنگاران و همچنین توزیع بلیت‌ها استخر و سایر اماکن تفریحی از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی هم با بیان اینکه دو سال از فعالیت این تشکل در استان سپری‌شده و گام‌های خوبی در تقویت و پیشرفت رسانه‌های استان برداشته شده است، گفت: هم اکنون از تمامی رسانه‌های استان در این خانه عضویت داشته و از خدماتی که در حد توان قابل ارائه بوده استفاده می‌کنیم.

ملک‌محمد علیزاده از خانه مطبوعات استان به عنوان یکی از چهار استان برتر کشور در حوزه فعالیت بر اساس ارزیابی‌های سال گذشته عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات استان نه حزبی و نه سیاسی است، گفت: این تشکل صرفاً صنفی بوده و در راستای توسعه بخش رسانه استان با انجام فعالیت‌ها گام برمی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم نقش رسانه‌های استان در توسعه و پیشرفت اجتناب ناپذیر خواند.

حسین ثابت‌قدم با بیان اینکه رسانه‌های استان با وجود مشکلات مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند، گفت: هم اکنون 14 نشریه و مطبوعات در استان فعالیت دارند.

به گفته ثابت‌قدم، برای 24 نشریه و روزنامه در استان مجوز صادر شده که بخشی از آنان انتشار نیافته و یا انتشار خود را متوقف کرده‌اند.

وی علت عدم انتشار برخی از نشریات استان را مشکلات مختلف به ویژه افزایش قیمت کاغذ و چاپ عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد تا با کمک مسئولان استان بخشی از مشکلات عرصه رسانه برطرف شود.

انتهای پیام/63002/غ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول