اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک قم عنوان کرد

کاشت 14 هزار اصله درخت در منطقه یک قم

شهردار منطقه یک قم گفت: طرح ضربتی کاشت درخت درب منازل شهروندان به تعداد 7 هزار اصله و همین تعداد نهال در حاشیه خیابان‌های اصلی جزو فعالیت‌های نوروزی شهرداری منطقه یک به شمار می‌رود.

کاشت 14 هزار اصله درخت در منطقه یک قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری شهرداری قم، اکبر قلیچ با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه یک قم در نوروز 92 اظهار کرد: نصب و راه‌اندازی دو آب‌نما در میدان جهاد، اصلاح هندسی رمپ بیطرفان به منظور روان‌سازی ترافیک شهری در ایام نوروز و نصب یک دستگاه آب‌نما در خیابان شهید لواسانی از جمله فعالیت‌های ویژه نوروز بوده‌اند.

وی افزود: نصب المانی به شکل انگشتر در رمپ بیطرفان و برپایی سفره هفت‌سین در همین مکان از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک در نوروز 92 هستند.

شهردار منطقه یک قم با بیان اینکه نیروهای خدمات شهری و فضای سبز این مرکز در تمام روزهای نوروز به حالت آماده‌باش بودند گفت: پرسنل ستادی منطقه هم به منظور حضور در ستاد تسهیلات زائرین استان قم بسیج شدند.

وی ادامه داد: دو دستگاه خودروی فولکس هم توسط پرسنل شهرداری منطقه یک به وسیله گل‌های بهاری تزیین و در تقاطع عمار یاسر و زیرگذر بسیج نصب شدند.

قلیچ با اشاره به اجرای نورپردازی‌های شهری در نوروز امسال عنوان داشت: رمپ بیطرفان، بلوار 15 خرداد، میدان جهاد و بزرگراه عمار یاسر از جمله مکان‌هایی بودند که به وسیله نورپردازی‌های رنگارنگ تزیین شدند.

شهردار منطقه یک قم رنگ‌آمیزی جداول سطح منطقه، شستشوی المان‌های شهری و احداث نمازخانه بوستان مهدی(عج) را از دیگر اقدامات نوروزی شهرداری منطقه یک دانست و افزود: تکمیل نمازخانه بوستان هاشمی، اجرای طرح ضربتی کاشت درخت درب منازل شهروندان به تعداد 7 هزار اصله و کاشت همین تعداد نهال در حاشیه خیابان‌های اصلی منطقه هم جزو فعالیت‌های نوروزی به شمار می‌روند.

وی گفت: شهرداری منطقه یک علاوه بر اقدامات یاد شده، بازسازی و راه‌اندازی آب‌نمای رمپ بیطرفان، نصب چهار رمپ ویژه عبور معلولان در بوستان‌ها، نصب 120 فلاور باکس در سطح منطقه، کاشت 15 هزار گلدان گل‌های فصلی در میادین و بوستان‌ها و 30 مورد احداث فضای سبز ادارات و آموزشگاه‌ها را انجام داده است.

قلیچ با بیان اینکه در نوروز امسال چهار ایستگاه شارژ گوشی همراه در بوستان‌های منطقه یک نصب شده است عنوان داشت: 132 مورد رفع نقص سیستم روشنایی پارک‌ها، رنگ‌آمیزی و رفع نقص مبلمان شهری، ریشه‌کنی کنده‌های درختان خشک در معابر اصلی و نورپردازی فضای سبز میادین و بوستان‌ها از دیگر اقدامات شهرداری این منطقه ویژه نوروز 92 است.

شهردار منطقه یک قم افزود: در روزهای پیش از نوروز 92 ظرفشویی‌ها و آبخوری‌هایی در بوستان‌های هاشمی، مهدی(عج)، خبرنگار و اباصلت ساخته شد ضمن اینکه درب چاه‌ها و نهرها نیز به منظور جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی مسدود شدند.

وی از اقامه نماز جماعت در بوستان‌ها طی تعطیلات سال نو خبر داد و گفت: تابلوهای قبله‌نما هم در گوشه و کنار پارک‌ها نصب شدند تا زائران و مسافران برای اقامه نماز مشکلی نداشته باشند.

قلیچ ادامه داد: مسابقه پیامکی زیباترین پیام نوروزی هم توسط شهرداری منطقه یک در روزهای نخست سال جاری برگزار شد و علاوه بر این بسته‌های فرهنگی ویژه‌ای هم به مسافران نوروزی اهدا شد.

شهردار منطقه یک قم بیان داشت: در روز طبیعت هم ایستگاه‌های نقاشی ویژه کودکان در بوستان‌های این منطقه برپا شدند و بیش از 200 جایزه به برندگان اهدا شد.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول