اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد:

طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد اولویت شورای چهارم باشد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولویت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد قرار گیرد.

طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد اولویت شورای چهارم باشد

به گزاری خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: فاصله حریم و محدوده شهری یک تنفس‌گاه برای توسعه برنامه‌های شهری و جلوگیری از ناهنجاری‌ها به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه محدوده شهری مطابق با یک برنامه‌ریزی هماهنگ توسعه پیدا می‌کند، گفت: مشهد مقدس در نقاط مختلف شرقی، جنوبی و شمالی به خاطر فاصله با شهرهای همجوار مشکل تداخل حریم نداشت و با تشکیل شهرستان طرقبه و شاندیز مرز حریم مشهد در شمال غربی و غرب با مرز متصور آنها تداخل پیدا کرد.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: اختلاف نظر در ارتباط با حریم غربی مشهد سبب شد تا طرح جامع که بسیاری از فصول آن انجام شده بیش از دو سال معطل بماند و قضاوت به استانداری خراسان‌رضوی و وزارت کشور کشیده شود.

وی تاکید کرد: سند طرح جامع و تفصیلی پاسخگویی یکنواختی را در همه نقاط شهر مشهد اعمال کند و هم‌اکنون با به تعویق افتادن این سند خسارت‌های زیادی به شهر وارد شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: به نظر بنده اولویت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در شورای شهر چهارم پیگیری شود ترافیک است؛ زیرا بیش از 70 درصد مسافران با وسیله نقلیه به این شهر سفر می‌کنند.

شیرمحمدی با اشاره به هزینه‌های شهری اظهار کرد: بیش از 10 میلیارد تومان هزینه روزانه خدمات شهری در مشهد مقدس است که این مبلغ باید از محل دریافت عوارض و افرادی که بهره‌برداری از شهر می‌کنند، تامین شود.

وی یادآور شد: در قانون سال 62 تصویب شد کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها با رویکرد پرداخت هزینه‌های شهری توسط شهرنشینان قطع شود و تنها در زمینه حمل و نقل به شهرداری‌ها کمک شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در ناوگان اتوبوسرانی 17.5 درصد توسط شهرداری و 72.5 درصد توسط دولت و در قطار شهری 30 درصد احداث را شهرداری و 70 درصد را دولت پرداخت کند؛ که این امر متاسفانه در سال 90 محقق نشد.

شیرمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه یک مسافر برای شرکت قطار شهری 2 هزار تومان و بهای اصلی اتوبوس نیز 600 تومان در سال 92 تمام می‌شود و اگر هزینه اصلی از مسافران دریافت شود دیگر انگیزه‌ای برای استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی باقی نمی‌ماند.

وی یادآور شد: امیدوارم با برطرف شدن مشکلات دوباره کمک دولت به شهرداری‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/70022/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول