اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

گره‌های کور در توزیع کالا وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به راه‌اندازی سامانه رصد الکترونیکی برای رهگیری آسان کالا اشاره کرد و گفت: گره‌های کوری در توزیع کالا وجود دارد.

گره‌های کور در توزیع کالا وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری امروز در سومین نشست کمیته اطلاع‌رسانی سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری که به صورت منطقه‌ای با حضور استان‌های اردبیل، مازندران و زنجان در گیلان برگزار شد اظهار کرد: نخستین نشست کمیته مذکور در تهران و دومین نشست در استان کردستان برگزار شده است.

وی به فعالیت‌های گسترده در بخش‌های تامین، توزیع و نظارت بر کالا در کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته به لحاظ تامین کالا برای مقابله با تحریم‌ها مشکلی نداشتیم و در حوزه نظارت و بازرسی اقدام‌های خوبی انجام شده است.

منتظری با بیان اینکه حلقه مفقوده‌ای به نام توزیع در کشور وجود دارد، تصریح کرد: گره‌های کوری در بخش توزیع دیده می‌شود.

این مسئول واحدهای صنفی، شرکت‌های توزیع کننده کالا و .. را جزو حلقه توزیع کالا در کشور خواند و بیان کرد: کالای تولید شده با توزیع سنتی چند برابر نرخ واقعی در مقصد به دست مصرف‌کننده می‌رسد و از طریق سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری می‌توان کالای تولید شده از مبدا تا مقصد را رصد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سامانه انبارش را از جمله بخش‌های سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری عنوان کرد و گفت: سامانه مذکور کالای موجود در انبارهای عمومی را رصد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری، آسان‌سازی رصد کالا در کشور را انجام می‌دهد، یادآور شد: سامانه مذکور به دنبال روان‌سازی رصد کالا در چرخه توزیع است تا برای مردم اطمینان خاطر ایجاد کند.

منتظری رصد به‌روز کالا از مبادی ورودی کشور را از قابلیت‌های سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری برشمرد و خاطرنشان کرد: تنظیم بازار نیازمند آگاهی از میزان کالا در جامعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی سامانه ثبت سفارش و اظهار نامه کالا خبر داد و افزود: دستگاه‌های نظارتی، پلیس، راهداری، صنعت، معدن و تجارت و ... می‌توانند از سامانه مذکور به آسانی استفاده کنند.

وی در ادامه بازاریابی، نوع محصول تولید شده، طراحی و فرآیند تولید کالا، قیمت‌گذاری و قیمت تمام شده کالا و همچنین فرآیند توزیع کالا در کانال‌های توزیع را از عوامل بازاریابی دانست و تصریح کرد: کانال‌های توزیع کالا باید شناسایی شوند.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول