اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد

تبدیل خیابان چهارباغ عباسی اصفهان به پیاده‌‌رو

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهارباغ عباسی اصفهان باید به یک پیاده‌ رو اساسی تبدیل شود و شهرداری اصفهان باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای تحقق این موضوع انجام بدهد.

تبدیل خیابان چهارباغ عباسی اصفهان به پیاده‌‌رو

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به یکی از مهم‌ترین نیاز‌های موجود در سطح شهر اصفهان اظهار کرد: تأمین امنیت عابران پیاده در سطح شهر باید به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی شهرداری اصفهان در سال جاری باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اقدامات ویژه‌ای در مجموعه صفه و پارک ناژوان اصفهان انجام شده است، اضافه کرد: این اقدامات در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و تفریح مردم در این اماکن صورت گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه کوه صفه از مراکز تفریحی بی‌نظیر در سطح کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای در این اماکن وجود دارد که باید برنامه‌ریزی برای استفاده از این اماکن در سطح شهر صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند سبب درآمد‌زایی برای شهر اصفهان شود، ادامه داد: میدان امام علی (ع) در یک رده جهانی قرار دارد و بهره‌برداری کامل از این پروژه بسیاری از مشکلات ترافیکی و معضلات اجتماعی را در شهر اصفهان برطرف می‌کند.

قربانی با بیان اینکه همچنین بهره‌برداری از میدان امام علی (ع) سبب نو‌سازی بخشی از بافت فرسوده شهر می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر در مراحل پایانی اجرای پروژه میدان امام علی (ع) قرار داریم و در آینده‌ای نزدیک این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر لزوم یکسان‌سازی پیاده‌رو‌ها و پیاده‌ راه‌ها در اصفهان احساس می‌شود، افزود: معابر موجود در سطح شهر به دلیل وجود پستی و بلندی‌های بسیار دارای کیفیت مناسب نیستند و سطح پیاده‌رو‌های موجود در سطح شهر باید یکسان‌سازی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه دست‌یابی به امنیت کامل عابران پیاده در سطح شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری اصفهان است، گفت: وجود یک برنامه‌ریزی مناسب برای دست‌یابی به این موضوع به میزان بسیاری ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه چهارباغ عباسی اصفهان باید به یک پیاده‌ راه اساسی تبدیل شود و شهرداری اصفهان باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای تحقق این موضوع انجام بدهد، اظهار کرد: امیدواریم بخش عمده‌ای از این پروژه در آینده‌ای نزدیک در اصفهان اجرا شود.

قربانی به فعالیت خط یک BRT اصفهان در شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر این خط طی دو فاز در اصفهان فعالیت می‌کند و آمار‌ها حاکی از استقبال چشمگیر مردم از فعالیت اتوبوس‌های تندرو شهری در این خط است.

وی با اشاره به اینکه پیش از اجرای فاز نخست خط یک BRT 80 اتوبوس در این محور فعال بوده‌اند، تصریح کرد: اما در حال حاضر حدود 40 اتوبوس تندرو شهری در این مسیر فعالیت می‌کنند و همچنین مدت زمان رفت و برگشت مسافران در این فاز 40 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/63004/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول