اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد

اجرای همزمان 363 پروژه روستایی گازرسانی در مازندران

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: 363 پروژه روستایی و چهار پروژه شهری با 850 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، با 2 هزار کیلومتر شبکه لوله‌گذاری در دست اجرا است.

اجرای همزمان 363 پروژه روستایی گازرسانی در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محسن عرب‌مقصودی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نور، بیان داشت: سیاست اجرایی شرکت گاز استان، بهره‌گیری حداکثری از امکانات در توسعه گازرسانی و حفظ و پایداری جریان گاز است.

وی افزود: سال 91 سال پر چالشی برای صنعت نفت و گاز بود و دشمن تمام توان خود را برای فلج کردن اقتصاد و انزوای سیاسی ایران بکار گرفت، اما به لطف پروردگار و همت مردم به ویژه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن آنان را ناکام گذاشت و به حضور تاثیرگذار ایران در دنیا اذعان و اعتراف کردند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران طولانی‌ شدن پروژه‌ها و کندی کار در بحث گازرسانی را به میزان تخصیص‌ها مرتبط دانست و ادامه داد: در بحث تخصیص‌ها شرکت گاز نیز با مشکل و کمبود مواجه بود و در بحث تامین لوله که مواد اولیه آن باید از خارج تامین و وارد می‌شد دچار مشکلات فراوان بودیم و نوسانات قیمت‌ها نیز توان پیمانکاران را کاهش داد.

عرب‌مقصودی بخش دیگری از کندی کار را به سیاست‌گذاری شرکت ملی گاز مرتبط دانست و عنوان کرد: با وجود 34 هزار میلیارد متر مکعب ذخایر شناخته شده گازی و دومین دارنده ذخایر گازی دنیا در بحث پالایشگاهی و تولید گاز از میزان توزیع عقب‌تر بودیم که سیاست شرکت بر هماهنگی و افزایش تولید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران درباره گازرسانی 46 روستای باقیمانده بخش چمستان ابراز داشت: به‌دلیل مشکلات ذکر شده این پروژه طولانی شد که شش روستا در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و 40 روستای باقیمانده با 91 درصد پیشرفت را سعی داریم در هفته دولت امسال افتتاح کنیم.

وی هزینه گازرسانی به این 40 روستا را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حدود هفت کیلومتر خط تغزیه و سه ایستگاه باید نصب شود تا این روستاها گازدار شوند.

عرب‌مقصودی افزود: در برآوردها برای گازرسانی به لاویج نیز 35 کیلومتر خط تغزیه و 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با اخذ مشاور جدید این طرح پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران تصریح کرد: در حال حاضر با 900 هزار مشترک رتبه اول گازرسانی کشور را دارا هستیم که ضریب بهره‌مندی خانوارهای شهری 98.9 درصد و خانوارهای روستایی 75 درصد است.

وی متذکر شد: در حال حاضر در بخش جلگه‌ای حدود 400 روستا و یک شهر«گتاب بابل» از این نعمت بی‌بهره هستند که پیش‌پینی می‌شود تا پایان سال 93 این تعداد هم بهره‌مند شوند که در نتیجه، بخش جلگه‌ای استان تمام گازدار خواهند شد و بخشی از نقاط کوهستانی باقی می‌مانند.

انتهای پیام/86023/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول