اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز خبر داد

برگزاری 100 برنامه در هفته شیراز

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز از برگزاری 100 برنامه ویژه هفته شیراز خبر داد.

برگزاری 100 برنامه در هفته شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: برنامه‌های هفته شیراز از روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه جاری آغاز و در یکشنبه پانزدهم همین ماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: نخستین روز این هفته که روز «شوراها و میثاق با ولایت» نامگذاری شده علاوه بر غبارروبی از حرم مطهر احمدبن موسی (ع)، کلنگ‌زنی سه پروژه عمرانی شامل خط دو قطار شهری، تقاطع میدان معلم و پل ابوذر - رحمت در دستور کار است.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شورا و شهرداری در کنار نمایشگاه فرهنگ رضوی، مسابقه عکس «حرم در تصویر» و برپایی نمایشگاه باغ اندیشه دیگر مواردی بود که به عنوان برنامه‌های نخستین روز این هفته مورد اشاره فرخزاده قرار گرفت.

ساخت المان شهری با مواد بازیافتی

فرخزاده برنامه روز دوم که «حماسه اقتصادی، مشارکت و سرمایه‌گذاری» نامگذاری شده را تشریح و اضافه کرد: افتتاحیه جشنواره « بهترین‌ها از دورریختنی‌ها» در این روز است و با استفاده از مواد بازیافتی المان‌های بزرگی در سطح شهر برگزار می‌شود که توجه مردم را به موضوع بازیافت و پسماند جلب کند.

وی در همین زمینه گفت: این پسماندها طلای کثیف است و افرادی که هم‌اکنون بدون مجوز قانونی از این کار ارتزاق می‌کنند، روزانه 100 تن از این مواد را انتقال می‌دهند و امکان ساماندهی و استفاده از توان این افراد در پروسه‌ای قانونمند و سازماندهی شده وجود دارد.

بازدید از سرای سالمندان، برگزاری همایش «ریحانه آفرینش» با موضوع سبک زندگی فاطمی و عزت و کرامت زن، شب شعر «شیراز، نگین اردیبهشت» و تورهای گردشگری برای آشنایی شهروندان با پروژه‌های عمرانی و قطار شهری برنامه‌های روز پنج‌شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه بود که در هفته شیراز روز «فرهنگ حمل و نقل و ترافیک» نامگذاری شده است.

جشنواره «ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی»، جشنواره « فرهنگ بومی شیراز»، طرح « اگر شهردار شهر خود بودم»، طرح آموزش فراگیر زلزله، جشنواره غذاهای سنتی و نشست هم‌اندیشی با نخبگان نیز از دیگر بر‌نامه‌های این هفته بود که وی به آن اشاره کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امسال با رویکرد گردشگری سه موزه «مشرقی»، «شهرداری» و «دلگشا» افتتاح و با توجه به لزوم فرهنگ‌سازی در این مقوله، طرح رایگان بازدید از اماکن گردشگری زیر پوشش شهرداری اجرایی می‌شود.

این مسئول شهری در ادامه عنوان کرد: طرح جامع ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری تهیه شده که پس از تصویب، رینگ دور شهر و رینگ‏های اختصاصی هر منطقه از شهرداری، ایجاد و راه‌اندازی می‎شود.

فرخ‎زاده ابراز داشت: یکی از برنامه‏‌های این هفته انعقاد تفاهم‎نامه با شهر خوی است.

وی یادآور شد: در روز پانزدهم با عنوان «شیراز سرافراز» شهروندان از اتوبوس‌های شهری به صورت رایگان استفاده می‌کنند و از فرش‌های هنری «شمس» و «حافظ» رونمایی می‌شود.

این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین سند سبک زندگی توسط دو شهر اصفهان و شیراز خبر داد و گفت: در نشست شهرداری‌های کلان‌شهرهای استان فارس و اصفهان، اقدامات و راهبردهای خود را در این حوزه ارائه کردند که مقرر شد این دو شهر تدوین‌کننده سند برای سایر شهرهای کشور باشند.

فرخزاده همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات متذکر شد: به نظر می‌رسد که در دور بعدی شوراها باید با انتخاب افرادی که سابقه فعالیت در امور اجتماعی و فرهنگی دارند به تقویت رویکرد نرم‌افزاری و ارتقای منابع انسانی در مدیریت شهری شیراز کمک کرد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول