اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرماندار شیراز صورت گرفت

تشریح وضعیت داوطلبان حضور در انتخابات شورا‌ها در شیراز

فرماندار شیراز پس از پایان نام‌نویسی از داوطلبان ورود به شورا‌های این شهرستان، در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت این افراد پرداخت.

تشریح وضعیت داوطلبان حضور در انتخابات شورا‌ها در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه دلیل تاخیر یک‌روزه در اعلام آمار ثبت‌نام‌ شدگان، مراجعه دیرهنگام بسیاری از داوطلبان در ساعات پایانی زمان اعلام شده به مراکز نام‌نویسی بوده است، اظهار داشت: بعد از ثبت‌نام از داوطلبان، استعلام از مراجع چهارگانه آغاز و در مدت 10 روز نتیجه آن از سوی این مراجع به هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات اعلام ‌می‌شود.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان حضور در شورا‌های شهرستان شیراز، افزود: یک‌هزار و 951 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند، که از این تعداد، نام 856 نفر برای عضویت در شوراهای شهرها و یک‌هزار و 95 نفر برای عضویت در شوراهای روستاها ثبت‌ شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز در ادامه گفت: 645 نفر در شیراز،  93 نفر در شهر صدرا، 50 نفر در زرقان، 28 نفر در خان‌زنیان، 23 نفر در داریون و 17 نفر در لپویی نام خود را برای حضور در انتخابات شوراهای شهرها در سطح این شهرستان، ثبت‌ کرده‌اند.

زرین‌کلاه بیان داشت: از میان ثبت‌نام شدگان، یک‌هزار و 790 مرد و 161 زن هستند و 31 نفر مدرک دکترا، 140 نفر فوق‌لیسانس، 764 نفر لیسانس، 115 نفر فوق‌دیپلم، 357 نفر دیپلم، 468 نفر خواندن و نوشتن، پنج نفر تحصیلات حوزوی و 63 نفر مدرک سیکل دارند.

این مسئول با بیان این‌که هیئت‌های اجرایی و نظارت یک هفته برای اعلام نظر فرصت دارند، در ادامه گفت: در روز 25 اردیبهشت ماه جاری نتایج استعلام و بررسی‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود و در صورت داشتن اعتراض، سه روز می‌توانند از طریق دستگاه‌های مربوط اقدام کنند.

فرماندار شیراز در پایان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که داوطلبان در این دوره از انتخابات، حضور فعالی داشته‌اند، به‌یقین مردم نیز انتخابات را بسیار عالی برگزار می‌کنند و لازم به یاد‌آوری‌ست که هیئت‌های اجرایی و نظارت با هیچ شخصی تعارف ندارند و با هر حرکتی که ذهنیت دخالت در روند انتخابات و سرپیچی از قانون را داشته باشد، برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول