اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران:

منصب ریاست جمهوری محل آزمون و خطا نیست

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران گفت: کسانی که برای ریاست جمهور تأیید صلاحیت می‌شوند نباید این منصب را محل آزمون و خطای خود قرار دهند.

منصب ریاست جمهوری محل آزمون و خطا نیست

سید جواد میرخلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت منصب ریاست جمهوری در قانون اساسی اظهار کرد: بر اساس اصل‏ 113 قانون اساسی پس‏ از مقام‏ معظم رهبری‏، رئیس‏ جمهور عالی‌ترین‏ مقام‏ رسمی‏ کشور است‏.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور مسئولیت‏ اجرای‏ قانون‏ اساسی‏ و ریاست‏ قوه‏ مجریه‏ را جز در اموری‏ که به طور مستقیم به‏ رهبری‏ مربوط می‏‌شود، بر عهده‏ دارد.

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران یادآور شد: کسانی که برای تصدی این منصب کاندیدا می‌شوند باید واجد شرایط اصل صد و پانزدهم قانون اساسی مانند تابع ایران‏، مدیر و مدبر، دارای‏ حسن‏ سابقه‏، مؤمن‏ و معتقد به‏ مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ و مذهب‏ رسمی‏ کشور باشند.

وی انتخاب رئیس جمهور از بین رجال سیاسی و مذهبی را از نکات مهم اصل 115 قانون اساسی ذکر کرد و افزود: از شورای نگهبان انتظار است که به عنوان نگهبان اصلی اصول قانون اساسی، در این موارد حساسیت بالایی نسبت به بررسی صلاحیت کاندیداها داشته تا کاندیداهای این پست حساس و کلیدی نظام، از بین رجال مذهبی و سیاسی انتخاب شوند.

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران تأکید کرد: رئیس جمهور منتخب باید ولایت‌پذیری و خدمت صادقانه به مردم و پرداختن به امور اصلی و مهم نظام از جمله رفع مشکلات جوانان، کنترل و مهار تورم، گرانی‌های افسارگسیخته و ایجاد اشتغال برای بیکاران را از جمله امور اساسی خود قرار داده و به دوران تصدی خود در این منصب، به چشم خدمت به مردم نگاه کند.

وی عنوان داشت: کسانی که در احراز صلاحیت کاندیداها برای این منصب دخیل هستند، باید مانند گذشته حساسیت و احساس مسئولیت بالایی در این زمینه داشته باشند.

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران خاطرنشان کرد: باید با حساسیت از تأیید صلاحیت اصحاب فتنه و جریان انحرافی جلوگیری شده و کسانی تأیید صلاحیت شوند که علاوه بر حسن سابقه و ولایت‌پذیری دارای تجربه بوده و این منصب را محل آزمون و خطای خود قرار ندهند.

وی یادآور شد: باید همگان این حساسیت را درک کنند تا کسانی در معرض انتخاب رأی مستقیم مردم قرار گیرند که هدفشان تنها خدمت به دین، نظام مقدس اسلامی و مردم است.

انتهای پیام/78003/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول