اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز هشدار داد

نفوذ افراد فتنه‌گر و آلوده به انحراف در شوراها / در تائید صلاحیت‌ها دقت شود

امام جمعه تبریز گفت: کسانی که آلودگی به انحراف و فتنه‌گری دارند صلاحیت ندارند در شوراها عضو شوند.

نفوذ افراد فتنه‌گر و آلوده به انحراف در شوراها / در تائید صلاحیت‌ها دقت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به اینکه 18 درصد داوطلبان ثبت‌نام کننده مربوط به شهرها و 82 درصد مربوط به روستاها است، اظهار کرد: شوراها نیازمند به افراد متعهد، دلسوز و متخصص است و کسانی که آلودگی به انحراف و فتنه‌گری دارند صلاحیت ندارند در شوراها عضو شده و وظیفه شورا را مختل کرده و یا سیاسی بازی کنند.

وی با بیان اینکه یک عده ماجراجو و ناباب در پی نفوذ به شوراها هستند، افزود: یک عده در سال 76 با شعار توسعه سیاسی بر سر کار آمدند و همه چیز را فدای مسائل سیاسی کرده و کار شورا را مختل کردند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه نباید در شوراها مسائل قومیت‌گرایانه و سیاسی‌بازی باب شود، اظهار کرد: افرادی که برای این امر کاندیدا شده‌اند باید به دور از هرگونه تعصب و فقط برای حل مشکلات شهر و روستا تمام تلاش خود را انجام دهند.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: شوراها نیازمند افراد متخصص، کاردان، لایق و پیرو خط ولایت هستند تا مشکلات شهر و روستا را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: از شورای نگهبان همچنین هیئت‌های اجرایی و نظارت در شوراها می‌خواهیم در بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها با دقت و قاطعیت عمل کرده و در رعایت مرز قانون جدی‌تر از همیشه در بررسی صلاحیت‌ها وسواس و دقت به خرج دهند.

وی تاکید کرد: فقط صلاحیت کسانی را تائید کنند که ولایتمدار و بصیر باشند و در تمام جریانات پشتیبان رهبر بوده و اوامر ایشان را اطاعت کنند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با گرامیداشت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری در تمام عرصه‌های علم و نظر ممتاز بود و آثار این استاد فرزانه چه در بخش حوزه و چه در بخش دانشگاه کهنه نشده است.

وی تصریح کرد: شهید مطهری معلمی عالم و آگاه بود که با تحجر به مبارزه برخاست و در برابر القائات نادرست غربی، اسلام ناب محمدی را برای جهانیان تبیین کرد.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت روز معلم، این قشر از جامعه را سرمایه اصلی کشور برای ساختن جامعه امروز و فردای ایران دانست و گفت: اگر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و نسل جوان که به عنوان امانت در اختیار آن‌ها است، به طور آگاهانه یا غیرآگاهانه خیانت و کوتاهی صورت بگیرد، نه تنها فرد بلکه جامعه از این ناحیه دچار خسارت خواهد شد.

آیت‌الله شبستری در ادامه روز کارگر را نیز گرامیداشت و افزود: جوهره وجودی و بازوی کارگران در خدمت توسعه کشور است.

وی، از دولت خواست با تدوین برنامه‌هایی به نفع کارگران، این قشر زحمتکش را از برکات نظام اسلامی بیشتر برخوردار سازند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) که به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است، از بانوان خواست این حضرت را الگو و اسوه خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما در جامعه بدحجابی تشدید می‌شود، گفت: بانوان بدانند بدحجابی در جامعه اسلامی ممنوع است و باید به این مسئله توجه داشته باشند.

آیت‌الله شبستری با اشاره به مبارزه دولتمردان کشور جمهوری آذربایجان با پدیده حجاب و دین اسلام که کشوری شیعه است را نهایت دهن‌کجی و به توحید و ارزش‌های دینی و اعتقادی مردم دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 نفر به خاطر حجاب در جمهوری آذربایجان زندانی هستند، گفت: جمهوری آذربایجان به جای خواسته آمریکا و رژیم صهیونیستی که به دنبال ترویج فحشا و مراکز فحشا به صورت قانونی و رسمی هستند، به عواطف و اعتقادات مسلمانان و مردم خود احترام گذاشته و از خواب غفلت بیدار شود.

انتهای پیام/60001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول