اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

تخریب دیگران نشانه بی‌تقوایی است

امام جمعه ورامین ضمن بر حذر داشتن نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها از تخریب رقبا گفت: تخریب دیگران نشانه بی‌تقوایی است.

تخریب دیگران نشانه بی‌تقوایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام‌جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در خطبه‌های نمازجمعه این شهر که در جهت میثاق با شهدا در گلزار شهدای حسین رضا (ع) برگزار می‌شد پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و توصیه نمازگزاران به تفکر در آیات الهی اظهار داشت: خداوند بنده‌ای که تفکر می‌کند را رحمت می‌کند.

امام جمعه ورامین اضافه کرد: تفکر باعث می‌شود انسان از زندگی عبرت بگیرد، اول تفکر است، سپس تشخیص درست و در انتها عبرت آموزی، در و دیوار جهان خلقت همه و همه عبرت است، باید تفکر کنیم تا به معرفت الهی برسیم و سپس خود را بشناسیم، بسیاری از ما از خود هم غافلیم، خود را فراموش کردیم، هدف را گم کرده‌ایم، فلسفه خلقت را فراموش کرده‌ایم و این امر پوچی می‌آورد.

محمودی گلپایگانی  تشریح کرد: این عالم باطل آفریده نشده است، تفکر در خلقت آسمان و زمین بسیار اهمیت دارد، این عالم بیهوده آفریده نشده است، باید در کسب و کار و امرار معاش خود عامل به احکام خدا باشیم.

امام جمعه ورامین تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از افراد در پیچ و خم‌های جهان گم می‌شوند.

تخریب دیگران نشانه بی‌تقوایی است

وی سپس با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: هدف نامزدهای انتخاباتی خدایی باشد، مردم هم در انتخاب افراد کمال دقت را کنند تا افرادی که شایستگی دارند برای خدمت انتخاب شوند، کسی که در خود توان انجام صحیح مسئولیت‌های محوله را نمی‌بیند ورود در عرصه انتخابات نکند، چرا که اگر با رای مردم انتخاب شود مسئولیت بسیار سنگینی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی مراقب باشند، طرفداران خود را هم از ایجاد جوهای روانی علیه دیگران بر حذر دارند.

محمودی گلپایگانی عنوان کرد: اگر جز این باشد ورود در این عرصه الهی نیست.

امام جمعه ورامین در ادامه ضمن برشمردن برخی خصوصیات افراد اصلح خاطرنشان کرد: باید صالح‌ترین افراد انتخاب شوند تا این محرومیت‌های موجود به حداقل برسد، کسی را انتخاب کنید که هم عالم باشد و هم عامل، هم پیرو ولایت فقیه باشد و هم مدیر و مدبر و متعهد و کاردان باشد.

محمودی گلپایگانی عنوان کرد: به مسائل روز آگاه باشد، خداترس باشد و گمان نکند همواره زنده است و همیشه بر مسند مدیریت تکیه زده است.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

وی سپس امام ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ما شیعیان و پیروان مکتب این بزرگواران باید طوری عمل کنیم که آن مخدره از ما راضی باشد، این بانوی بزرگوار حق بزرگی بر جهان اسلام و جامعه بشریت دارند.

این شاگرد امام خمینی (ره) در ادامه ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی را تبریک گفته و عنوان کرد: با رهبری صحیح امام امت و پیروی مردم، مشیت الهی بر این مقدر شد که این انقلاب به پیروزی برسد نظام منحوس پهلوی برچیده شود، تمام این ابداعات، اختراعات و پیشرفت‌های امروز را مدیون انقلاب اسلامی هستیم، این مخترعین قبل از  انقلاب هم بودند لکن یا به خارج می‌رفتند و یا در داخل اعتماد به نفس و عزت نفس آنها را می‌گرفتند.

محمودی گلپایگانی  افزود: شهادت شهید مطهری، این معلم بزرگ را گرامی می‌داریم، این بزرگوار نقش برجسته‌ای در جهت دهی فکری انقلاب اسلامی و تفکر ناب اسلامی در برابر تفکرات غربی داشتند که با توطئه منافقین و دشمنان این ملت و اسلام بزرگ به شهادت رسیدند لکن همچنان آثار و کتاب‌های ایشان برای استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران موجود است.

امام جمعه ورامین در پایان با گرامیداشت روز کارگر تصریح کرد: کارگر قشر زحمت‌کشی است و اگر به خوبی و در حد توان کار کند اجر و پاداش وی مانند مجاهد در راه خدا است، مقام و منزلت کارگران والا است.                                                                                                                                                   انتهای پیام/2462/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول