اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر:

ایام عید با حفظ تقوای الهی به خوبی سپری می‌شود

دبیرحزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: با گناه نکردن و حفظ تقوای الهی ایام عید به خوبی سپری می‌شود، به هر اندازه که انسان روی خط هوا و هوس و قانون شکنی حرکت کند، دچار مشکل می‌شود.

ایام عید با حفظ تقوای الهی به خوبی سپری می‌شود

عبداله فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با عنایت به آموزه‌های دینی بهترین کار در ایام تعطیلات نوروز رسیدگی به امور خانه و خانواده و کارهایی که در طول سال وقت انجام آن نبوده، است.

وی بیان کرد: در مرحله بعد صله رحم و رفتن به دیدار قوم و خویش و بزرگان فامیل به خصوص سرکشی و رفع گرفتاری نیازمندان از فامیل و همچنین دیدن طبیعت و مشاهده زمین زنده شده که انسان را به یاد معاد و زندگی پس از مرگ می‌اندازد و در صورت امکان به زیارت اماکن مقدسه و قبور شهدا که حق بزرگی به گردن ما دارند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: با گناه نکردن و حفظ تقوای الهی این ایام به خوبی سپری می‌شود به هر اندازه که انسان روی خط هوا و هوس و قانون شکنی حرکت کند، دچار مشکل می‌شود و نتیجه بد اعمال خود را خواهد دید، بنابراین در این ایام باید مواظب باشیم که معصیت نکنیم و به فرمایش امام علی (ع) هر روزی که در آن گناه و نافرمانی خداوند نشود عید است.

فاتحی گفت: افرادی که در طول سال از فرهنگ دینی تغذیه می‌شوند یعنی اعمال و رفتار خوبی دارند و با قرآن و نماز انس و الفتی دارند، در ایام عید و شادمانی با دست پر وارد میدان می‌شوند و در صحنه‌های مختلف کم نمی‌آورند ولی افرادی که فقر فرهنگی دارند و بهره‌ای از معارف دین ندارند زمین می‌خورند، البته هر دو گروه باید از خداوند کمک بخواهند و مومنین نباید مغرور شوند.

وی افزود: شادی‌هایی که به روح، روان و جسم ما زیان نرساند و شادمانی که موجب معصیت و گناه نشود انجام دهیم، اگر می‌خواهیم شادی و لذت، عمق یابد، به همه به ویژه والدین و نزدیکان احترام بگذرانیم و حقوق آنان را رعایت کنیم شادی خود را در شاد کردن دیگران جستجو کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: شاد بودن و دیگران را شاد کردن نه تنها با حفظ ارزش‌ها مغایرت ندارد، بلکه خود یک ارزش دینی به حساب می‌آید به شرط اینکه با خلاف شرعی نباشد، در وصف مؤمن گفته شده که "بشره فی وجه و همه فی قلبه" شادی مومن در چهره او و غم و اندوهش در قلب اوست.

فاتحی اظهار داشت: مومن آنگاه که ناراحتی و غمی هم دارد نباید در چهره‌اش مشاهده شود، بنابراین حفظ ارزش‌های دینی به خصوص توجه به نماز اول وقت و یاد خدا قلب انسان را آرام می‌کند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول