اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

حرکت انقلاب با حضور در انتخابات سرعت می‌یابد

امام جمعه بویین زهرا گفت: حرکت انقلاب اسلامی با حضور یکپارچه در انتخابات سرعت بخشیده شده و تداوم می‌یابد.

حرکت انقلاب با حضور در انتخابات سرعت می‌یابد

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا، انقلاب اسلامی را برآمده از تدابیر امام‌ خمینی (ره) و حضور حماسی ملت در عرصه‌های مختلف برشمرد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی محدود به یک حرکت مقطعی و زودگذر زمانی نبوده است که بعد از طی مراحل سخت دوران مبارزه با سرنگونی حکومت فاسد پهلوی و ایجاد نظام اسلامی به پایان برسد بلکه انقلاب اسلامی حرکتی بر مبنای حاکمیت دینی، مداوم و پویا و دارای مراحل و مقاطع مختلفی است.

امام جمعه بویین زهرا افزود: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی در پنج مرحله اساسی تحقق می‌یابد.

وی ابراز داشت: مراحل نخست و دوم نظام اسلامی تا به امروز شکل گرفته است و انقلاب اسلامی از این دو مرحله یاد شده عبور کرده است.

امام جمعه بویین زهرا ابراز داشت: مرحله سوم در بیانات رهبری معظم انقلاب اسلامی تشکیل دولت اسلامی است و انقلاب اسلامی هم‌اکنون در این مرحله قرار داشته و هرکدام از مسئولان و مردم در تحقق این مرحله وظایفی را باید به انجام برسانند.

زرینه تشکیل دولت‌ اسلامی و دنیای اسلامی را جزو مراحل بعدی انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: حرکت و پویایی مداوم از اولویت‌های مهم برای رسیدن به این اهداف بوده و مقصد این حرکت نیز بر طبق فرآیندی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است کاملا معلوم و مشهود است.

وی اضافه کرد: تمام بخش‌های نظام اسلامی و تمام مردم نیز وظایف خاص خویش را برعهده داشته و هر شخص باید در جایگاه خویش برای دست‌یابی به نتیجه مورد نظر تلاش و کوشش کند.

وی بیان کرد: دولت به عنوان قوه مجریه و یکی از نهاد‌های اساسی در تحقق شعار‌ها نقش اساسی داشته و بر اساس کار‌های عادی و روزمره خویش باید کشور را در چارچوب کلان تشکیل دولت اسلامی و شکل‌دهی تمدن اسلامی به پیش برده و بستر تحقق چنین امر مهمی را فراهم کند.

امام جمعه بویین زهرا تصریح کرد: دولت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر یک با شدت و ضعف در مسیر تحقق این شعارها گام برداشته‌ و بنابراین هیچ دولتی در این مأموریت و وظیفه مهم بی‌نقص نبوده‌ است اما نکته مهم‌تر آن است که روند تشکیل دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی روندی رو به پیشرفت است.

زرینه با اشاره به حرکت تکاملی و رو به جلو ملت در انتخابات ریاست‌ جمهوری 24 خرداد‌ ماه تصریح کرد: منتخب ملت به عنوان ریاست جمهوری آینده کشور باید بتواند تکمیل کننده نقاط مثبت و برطرف کننده ضعف‌های دولت‌های قبلی باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است تا ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی با الهام‌گیری از فرمایش‌های امام‌ خامنه‌ای با سرلوحه قرار دادن معیار‌های مطرح شده از سوی معظم‌له، رئیس جمهوری مؤمن، متعهد و همچنین متخصص را انتخاب کرده تا با تشکیل این دولت بتوان دولت اسلامی مد نظر مقام ولایت را تشکیل داده و کشور را در مسیر کمال و سعادت به پیش‌ برد.

انتهای پیام/77005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول