اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

حذف شدن تشریفات اداری با صدور کارت هوشمند بازرگانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تجار بعد از صدور کارت هوشمند بدون حضور می‌توانند درخواست تمدید کارت کنند و تشریفات اداری با اجرای این سامانه حذف می‌شود.

حذف شدن تشریفات اداری با صدور کارت هوشمند بازرگانی

غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به شعار سال اظهار کرد: امیدورام در راستای نامگذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، امسال برای فعالان اقتصادی کشور همراه با حماسه‌های اقتصادی جدید باشد.

وی افزود: نامگذاری امسال را نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک نقشه راه تمام مسئولان کشوری و فعالان اقتصادی مورد توجه قرار دهند زیرا کشور نیاز به یک نگاه با برنامه‌ریزی جدی دارد و حماسه را زمانی می‌توان خلق کرد که تمام افراد به آن معتقد باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ارتباط با صدور کارت هوشمند بازرگانی خاطرنشان کرد: صدور کارت هوشمند بازرگانی در کشور از مشهد مقدس آغاز شد تا اثرات مثبت آن را در آینده بازرگانی کشور شاهد باشیم.

شافعی با اشاره به مزایای کارت هوشمند بازرگانی گفت: سامانه کارت هوشمند بازرگانی با هدف ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تسریع و بهبود خدمات به فعالان اقتصادی کشور طراحی و پیاده‌سازی شد.

وی یادآور شد: کارت هوشمند بازرگانی به صورت طلایی، نقره‌ای و برنزی در نظر گرفته شده که با تعیین رتبه‌بندی افراد این کارت به آنها داده می‌شود و این رتبه‌بندی تنها از سوی اتاق تهران صورت نمی‌گیرد و نظر اتاق استان‌ها نیز در آن اعمال می‌شود.

شافعی اذعان داشت: در صورت تخلف از سوی تجار جرایم ویژه‌ای همانند تعلیق کارت به مدت شش ماه و یا عدم صدور دوباره کارت در نظر گرفته شده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: تجار بعد از صدور کارت هوشمند بدون حضور می‌توانند درخواست تمدید کارت کنند و تشریفات اداری با اجرای این سامانه حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با صادرات دو موضوع مطرح می‌شود گفت: موضوع نخست مبادله صادرکننده و وارد کننده است که بنده به عنوان بخش خصوصی می‌گویم صادرکننده و وارد کننده خودشان با یکدیگر به توافق برسند و دخالت دیگری در این ارتباط دخیل نباشد و یقینا از این طریق کشور صدمه‌ای نمی‌بیند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: موضوع دوم وام ارزی است که به صادرکنندگان داده شده که در واقع وام ریالی بوده و به نظر ما این کار ظالمانه‌ای است زیرا یک شبه با افزایش قیمت ارز بدهی یک نفر سه برابر شده و این بار مالی دارد که پیشنهادی را در این ارتباط اتاق به کمیسیون بودجه داده تا این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/70022/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول