اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل سیاسی:

جهاد اقتصادی با روحیه حماسی باید در بدنه کشور رخ بدهد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ملزومات تحقق حماسه اقتصادی در سال جاری گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در بدنه کشور به صورت حتمی نیازمند یک جهاد اقتصادی با روحیه‌ای حماسی در کشور هستیم.

جهاد اقتصادی با روحیه حماسی باید در بدنه کشور رخ بدهد

محسن نصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اقتصاد ایران به صورت قطعی دارای نقاط قوت و ضعفی است که نقاط قوت و مثبت آن باید امسال تکرار و تداوم یابد و برای رفع  نقاط ضعف نیز باید اقدامی سریع همراه با برنامه‌ریزی های دقیق صورت بگیرد.

وی افزود: وقوع یک جهاد اقتصادی با روحیه سیاسی در کشور برای رفع نقاط تاریک و ضعف‌ها دراقتصاد ایران الزامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حماسه اقتصادی امسال باید در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف صورت بگیرد، تصریح کرد: اقتصاد‌دان‌ها، برنامه‌ریزان و مسئولان امور اقتصادی کشور باید بدانند که برای تحقق شعار امسال یعنی حماسه اقتصادی و حماسی راهی جز حرکت حماسه‌ای در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تولید ملی باید کار بیشتری صورت بگیرد، ادامه داد: البته این افزایش تولید ملی باید همراه با افزایش کیفیت باشد و همچنین در امر توزیع آن نیز این موضوع باید به صورت عادلانه و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری از سوی مسئولان دنبال شود چرا که توزیع عادلانه تمام تولیدات در سراسر کشور یکی از شاخصه‌های توسعه عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

نصری با اشاره به اینکه تا به امروز این امر به هیچ عنوان محقق نشده و برنامه‌های شبکه توزیع بیشتر بر روی پایتخت و پایتخت‌نشینان متمرکز شده است و این عدالت اجتماعی قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مصرف سومین حوزه بخش تولید محسوب می‌شود، اضافه کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته، این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برای تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی امسال در سطح کشور برخوردار است.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه کشور ایران با توجه به نسبت جمعیت آن و سرانه مصرف هر فرد یک کشور پر‌مصرف به ویژه در زمینه انرژی شناخته می‌شود، گفت: برنامه‌های اقتصادی باید به سمتی پیش رود که افزایش تولید ملی با مصرف از یک نسبت معکوس برخوردار شود اما در حال حاضر این موضوع در ایران رعایت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که عنوان‌هایی همچون اصلاح الگوی مصرف و جهاد اقتصادی به عنوان نام‌های سال‌‌های گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب برای کشور برگزیده شده بود را جدی‌تر می گرفتیم، امروز نیازمند حماسه اقتصادی نبودیم.

نصری ادامه داد: حماسه بزرگ و موفق هشت سال دفاع مقدس را باید الگوی حماسه اقتصادی قرار بدهیم و حضور و مشارکت همه‌جانبه مردم در صحنه‌های نبرد از جمله شاخصه‌های موفقیت‌آمیز بودن یک حماسه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول