اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد

اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در گیلان

فرمانده مرزبانی گیلان از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری در استان خبر داد.

اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در گیلان

سید یوسف مرتضوی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به فعالیت‌های مرزبانی گیلان در سال جاری اظهار کرد: امسال کنترل مرزها و پوشش خلاء‌های مرزی در استان در دستور کار است.

وی از اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری در گیلان خبر داد و افزود: امسال کنترل مرزها با تدابیر ویژه‌ای استمرار می‌یابد.

*تردد 16 هزار نفر از مرز آستارا در ایام نوروز

مرتضوی در ادامه به تردد 16 هزار و 229 نفر از مرز زمینی آستارا در ایام نوروز در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد یک‌هزار و 126 خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز زمینی آستارا تردد کردند.

فرمانده مرزبانی گیلان با بیان اینکه سالانه بسیاری از اتباع جمهوری آذربایجان و ایران در قالب تجارت و تفریح از مرز مشترک دو کشور تردد می‌کنند، تصریح کرد: امسال با توجه به تعامل صورت گرفته، ترددهای مذکور افزایش چشمگیری پیدا کرده است و امیدواریم این تبادلات موجب انتقال و استفاده تجربه و همچنین آبادانی و توسعه آستارا و گیلان شود.

*دستگیری 27 نفر عابر غیر مجاز از مرز آستارا

وی همچنین از دستگیری تعداد 27 نفر از عابران غیر مجاز در نوار مرزی آستارا در سال 91 خبر داد و بیان کرد: سال گذشته با تشدید اقدام‌های کنترلی در نوار مرزی و ساحلی، 35 درصد کاهش دستگیری عبور غیر مجاز در مرز زمینی گیلان داشتیم.

مرتضوی کشف 138 دستگاه مکان‌یاب، کشف 16 هزار و 703 شاخه لنگر، کشف 139 اصله چوب‌آلات جنگلی غیر مجاز و کشف یک‌هزار و 400 عدد لوازم بهداشتی و آرایشی را از جمله کشفیات مرزبانی گیلان در سال 91 برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 2 هزار و 172 عدد داروهای غیر مجاز دامی توسط یگان مذکور در استان کشف و ضبط شد.

این مسئول دستگیری 27 نفر از یک باند بزرگ قمار را از دیگر اقدام‌های مرزبانی گیلان در سال جاری خواند و اظهار کرد: سال گذشته تعداد 395 دستگاه وسیله نقلیه توسط یگان مذکور در استان توقیف شد.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول