اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ارائه تسهیلات به برگزیدگان هنری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از ارائه تسهیلات به برگزیدگان هنری کهگیلویه و بویراحمد و شرایط دریافت این تسهیلات خبر داد.

ارائه تسهیلات به برگزیدگان هنری کهگیلویه و بویراحمد

علی مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج، با ارائه تعریفی از نخبه هنری اظهار کرد: مهم‌ترین شاخصه‌های نخبه هنری عبارت است از این که حرکت پیشرو و معطوف به کمال اسلامی در آثار این گونه افراد در طول زمان مشهود باشد.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این افراد باید به تأیید جامعه هنری در آفرینش آثار خود صاحب سبک بوده و در استان و منطقه خود و در حالت کلی در کشور جریان‌ساز باشند.

این مسئول تخلق به ادب اسلامی و التزام عملی به نظام اسلامی را از دیگر شروط در این زمینه دانست و گفت: چنین افرادی باید در محدوده سنی بالاتر از 35 سال باشند.

مرادی این افراد را که با نام نخبه هنری معروف هستند در گروه‌های هشت‌گانه هنری شامل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای سینمایی، موسیقی، هنرهای سنتی، صنایع‌دستی، معماری، شهر‌سازی و هنرهای چند رسانه‌ای دسته‌بندی کرد.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از لزوم شرایط لازم دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: حائزان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی نویسندگان و شاعران کشور، حائزان مهر اصالت یونسکو و برگزیدگان فرهنگستان هنر  جمهوری اسلامی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

این مسئول از تدوین آیین‌نامه‌ای در همین زمینه خبر داد و گفت: حائزان شرایط و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بنیاد نخبگان این استان واقع در میدان معلم شهر یاسوج آیین‌نامه یاد شده را دریافت و طبق مندرجات در صورت دارا بودن شرایط برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

 مرادی به تسهیلات ویژه نخبگان هنری « جایزه شهید آوینی » اشاره کرد و گفت: اعتبار هنری به میزان قابل توجه، اعطای کارت اعتباری، کمک هزینه سفر معنوی حج عمره به همراه یکی از اعضای درجه یک خانواده، کمک هزینه سفر خارج کشور جهت معرفی هنر اسلامی ایرانی در قالب نمایشگاه‌ها و سمینارها و اعطای وام مسکن ویژه نخبگان از جمله تسهیلاتی است که برای نخبگان هنری دارای شرایط در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد به تسهیلات ویژه استعداد‌های برتر هنری هم پرداخت و گفت: پرداخت کمک هزینه آموزشی و هنری از محضر استادان برجسته، کمک هزینه خرید تجهیزات و موارد مورد نیاز، پرداخت کمک هزینه مسافرت‌های داخلی و خارجی جهت اجرای برنامه‌های هنری، اعطای وام مسکن، اعطای تسهیلات نظام وظیفه و تسهیلات کمک هزینه تحصیلی با رعایت ضوابط و در نظر گرفتن شرایط از جمله تسهیلات ویژه استعداد‌های برتر هنری خواهد بود.

انتهای پیام/82009/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول