اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خانواده شهید در دانشگاه پزشکی کرمان

برگزاری یادواره شهید گمنامی که نامدار شد

نخستین یادواره شهید حمید ادیبی شهید گمنامی که نامدار شد با حضور خانواده معظم این شهید بزرگوار و سایر اقشار مردم بر مزار مطهر شهید در محل دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان برگزار شد.

برگزاری یادواره شهید گمنامی که نامدار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نخستین یادواره شهید حمید ادیبی شهید گمنامی که نامدار شد، شامگاه چهارشنبه با حضور خانواده معظم این شهید بزرگوار و سایر اقشار مردم بر مزار مطهر شهید در محل پردیزه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان برگزار شد.

در این آیین معنوی که با استقبال بی‌نظیر مردم شهر کرمان روبه‌رو شد، استاندار، فرماندار، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و همچنین سایر مسئولان استان کرمان حضور داشتند.

در این آیین معنوی اگر چه پدر شهید ادیبی به دلیل بغض نتوانست از فرزند بزرگوارش سخن بگوید، اما همرزم و همسنگر شهید ادیبی گفت: من و شهید ادیبی در واحد توپخانه لشکر 41 ثارالله واحد هدایت آتش توپخانه خدمت می‌کردیم.

محمد بلوچ‌اکبری به بیان خاطراتی از شهید ادیبی پرداخت و بیان داشت: حمید ادیبی از همه بچه‌های توپخانه باهوش‌تر بود، آموزش سیستم توپخانه را که حداقل شش ماه طول می‌کشید یک هفته‌ای مسلط شد و هر کس سئوالی داشت یا به مشکلی برخورد می‌کرد، سراغ حمید را می‌گرفت.

وی ادامه داد: این شهید وقت استراحت نداشت، پستش که تمام می‌شد به کمک بچه‌ها می‌رفت به او می‌گفتم، چرا کارهایی را می‌کنی که وظیفه تو نیست، می‌گفت، گلوله‌های توپ خیلی سنگین است، بچه‌ها تنهایی خسته می‌شوند.

این همرزم شهید با بیان اینکه شهید ادیبی به اقامه نماز اول همواره تاکید داشت، گفت: این شهید حتی نماز شب را هم ترک نمی‌کرد.

به گزارش فارس، شهید حمید ادیبی در سال 1347 متولد شد و در 29 فروردین ماه سال 1367 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید که پس از 24 سال در این منطقه تفحص شد و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سال گذشته در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان به خاک سپرده شد.

همزمان با مراسم تشییع و تدفین شهید یکی از اعضای خانواده شهید ادیبی خواب مادر شهید را می‌بیند که در این خواب بیان می‌کند فرزند شهیدم در این نزدیکی‌ها است و بعد از این ماجرا پدر شهید ادیبی با حضور بر مزار شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشخصات مندرج بر سنگ قبر را با مشخصات فرزند خود مطابق می‌بیند.

پس از مراجعه خانواده این شهید بزرگوار به بنیاد شهید و انجام آزمایش DNA شهید گمنام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با نام شهید حمید ادیبی شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول