اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

‌استراتژی تبدیل فارس به پایتخت انرژی کشور ‌‌تدوین شد

استاندار فارس با بیان اینکه ‌استراتژی تبدیل فارس به پایتخت انرژی کشور ‌تدوین شد، گفت: برای این امر باید هر شرکتی که در زمینه نفت و گاز فعال است یک شعبه در فارس داشته باشد.

‌استراتژی تبدیل فارس به پایتخت انرژی کشور ‌‌تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین ‌‌در جلسه شورای اداری این استان اظهار داشت: حتی یک چراغ که با پول بیت‌المال روشن شده است نباید برای تبلیغات کاندیداها باشد که اگر چنین مسائلی برای ما اثبات شود به طور جدی با عاملان برخورد می‌کنیم.

وی افزود: استفاده از سیستم رایانه اداره، برق اداره، تایپیست اداره و ...برای مسائل انتخاباتی غیرقانونی و غیرشرعی است و مدیران باید در این زمینه بر مجموعه خود نظارت داشته باشند.

نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: برخی رفت‌و‌آمدهای تبلیغاتی زودهنگام به فارس آغاز شده و شنیده‌ام که برخی خودروهای ادارات در اختیار کاندیدایی قرار گرفته یا فلان میهمانخانه در اختیار کاندیدای دیگر و همراهانش گذاشته شده که این امر اگر برای ما اثبات شود به طور قطع برخورد جدی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کسانی که ادعای قانون دارند خود خلاف قانون عمل می‌کنند و به طور علنی می‌گویند برای گرفتن رای آمده‌ایم.

مدیر ارشد اجرایی فارس اضافه کرد: انتخابات در دوره‌های قبل از چند ماه مانده به روز رای‌گیری فعالیت‌ها را تعطیل می‌کرد، در ایام انتخابات نیز چند ماه تعطیل می‌شد و پس از برگزاری نیز تا بر سر کار آمدن دولت جدید چند ماه دیگر کارها در تعلیق بود.

نباید منتظر نتیجه انتخابات شویم

صادق عابدین بیان کرد: اصول کلان کشور ثابت است، مجلس بودجه سه ماهه را تصویب کرده، برنامه پنج‌ساله و چشم‌انداز روشن است و تنها خادمی می‌آید و خادمی می‌رود و نباید کار خدمت‌رسانی به مردم تعطیل شود.

به گفته وی، هر دولتی نیز که بر سر کار بیاید باید بر اساس اسناد بالادستی، برنامه‌ها و استراتژی‌ها عمل کند.

استاندار فارس در ادامه گفت: در بحث نانو، آموزش و پرورش خوب به میدان آمد، اما بنیاد نخبگان، دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری موضوع را جدی نگرفتند.

وی خواستار آن شد که درآمدهای دفتر نانو همیاری‌های شهرداری به نانو اختصاص یابد.

صادق عابدین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: فارس به عنوان پشتیبان انرژی هسته‌ای کشور در حال مطرح شدن است.

وی افزود: استراتژی تبدیل فارس به پایتخت انرژی کشور را نیز تدوین کرده‌ایم و این امر الزاماتی دارد که باید فراهم شود.

نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: نفت و گاز به عنوان مهم‌ترین صنعت کشور باید در فارس پا بگیرد.

وی افزود: برای این امر باید هر شرکتی که در زمینه نفت و گاز فعال است یک شعبه در فارس داشته باشد و هر کار دیگری که لازم است انجام شود از آن جمله این که برای مهندسان عسلویه باید منازل استراحتی مناسب در شیراز آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در فارس موضوعی بود که استاندار به سبب آن از تمام دست‌اندرکاران تسهیلات سفر و اسکان این استان تشکر کرد.

صادق عابدین همچنین گفت: در زمینه بحث توسعه کشاورزی فرمانداران خوب عمل کردند و در حال حاضر بیش از دو برابر اعتبار داده شده به فارس طرح مصوب آماده ارائه داریم.

وی در این جلسه ابراز داشت: در صورتی که 15 درصد از درآمدی که دولت در زمینه معادن دارد که شهرستان بازگردد و مابقی برای توسعه زیرساخت معادن صرف شود با پنج معدن می‌توان معادل کل بودجه یک ساله این استان درآمد کسب کرد.

به گفته وی، فرمانداران زحمات بسیاری در ایام انتخابات بر عهده دارند و همان‌گونه که فارس در انتخابات مجلس شورای اسلامی آرام و سالم عمل کرد باید در انتخابات ریاست جمهوری نیز با همان قدرت، متانت و صلابت عمل کند.

وی تصریح کرد: ما مجریان انتخابات هستیم و باید طوری عمل کنیم که اعتماد مردم به مجریان انتخابات بیشتر شود چرا که هر چقدر اعتماد بیشتر شود انتخابات آرام‌تر و پر شورتر برگزار می‌شود.

صادق عابدین بیان داشت: هر مدیری حق دارد در خارج از وقت اداری از یک کاندیدا دفاع کند اما از نظام اداری نباید به اندازه یک سر سوزن برای انتخابات خرج شود.

انتهای پیام/‌2448‌/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول