اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفارهرندی در نشست دانشجویی مطرح کرد‌

‌مردم غیور ایران صحنه انتخابات را خالی نمی‌کنند / کاهش مشارکت یعنی ‌چراغ سبز به متجاوزان

عضو‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌با بیان اینکه مردم ‌با هوشیاری می‌دانند که صحنه انتخابات را نباید خالی کنند، گفت: ‌اگر صحنه انتخابات خالی شود ‌جبهه‌ای از جنس عراق و افغانستان در ایران تداعی ‌می‌شود.

‌مردم غیور ایران صحنه انتخابات را خالی نمی‌کنند / کاهش مشارکت یعنی ‌چراغ سبز به متجاوزان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمدحسین صفارهرندی در نشست دانشجویی با موضوع انتخابات که با حضور جمعی از دانشجویان در پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، فرصت‌ها و چالش‌های انتخابات را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: مدتی است که موضوع انتخابات موضوع اصلی جامعه ما شده و این موضوع تا ماه‌ها بعد از برگزاری انتخابات و حتی تا زمان استقرار رئیس جمهور جدید در جایگاه خود و ورود رسمی آن به حیطه کاریش دغدغه اصلی همه مردم خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: این فرصت گذشتن از دوره‌ای و ورود به دوره‌ای دیگر با گذر از معبر انتخابات است و این مهم فرصت‌ها و چالش‌هایی را به ارمغان خواهد آورد، انتخابات در کشور ما قطعاً فرصت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به حوادث سال 88 تاکید کرد: در مجموع نگاه به انتخابات، نگاه به یک فرصت بزرگ است، اگر افراد در انتخابات 88 اسیر خودخواهی‌ها، تحلیل‌های نادرست و غلط و وسوسه شدن توسط قدرت‌های شیطانی نمی‌شدند، این عرصه فرصت بسیار بزرگ و بی‌نظیری بود، حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات برای دشمنان بهت‌آور بود.

صفارهرندی حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات را به مثابه یک فرصت تلقی کرد و گفت: در این راستا طبیعتاً اتفاقی خواهد افتاد که ممکن است نوعی آسیب تلقی شود. 

وی با بیان اینکه اگر کثرت آرا را مصداق روشن توسعه یافتگی تلقی کنیم‌ نشان از مشارکت مردم در عرصه انتخابات است، گفت: در جامعه‌ای که مشارکت زیاد است نشان دهنده توسعه یافتگی سیاسی آن جامعه می‌باشد.

وی در ادامه برداشت برخی کشورهای مدعی دموکراسی را در این ارتباط مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در حال حاضر در بسیاری از کشورها که مدعی دموکراسی‌های مترقی هستند، بی‌حوصلگی و کاهش رقابت و مشارکت را در عرصه انتخابات مشاهده می‌کنیم ‌‌و آنها این مشارکت اندک را فقدان مشروعیت آن حاکیمت تلقی نمی‌کنند.

صفار‌هرندی در ادامه با اشاره به انتخابات شورای محلی انگلیس خاطرنشان کرد: انتخابات شورای محلی انگلیس سال گذشته فقط با 26 درصد مشارکت پیگیری و صورت ‌پذیرفت اما هیچکس معترض نظام سیاسی انگلیس نشد که شما مشروعیت را از دست داده‌اید که مردم در صحنه حضور نمی‌یابند اما در کشور ما اگر مشارکت پایین باشد سریع نتیجه می‌گیرند که باید اکثریت خاموش را دریافت، آنهایی که حاضر نشدند پای صندوق رای بیایند آنها ناراضی بوده و معتقدند رژیم باید سرنگون شود و براندازی صورت گیرد و بعد به خودشان حق می‌دهند بیاید از ساز و کارهای بین‌المللی استفاده کنند و برخی‌ها هم گفته بودند باید به قیمت مداخله نظامی هم که شده وارد عرصه شد و اکثریت مردم که محکوم به پیروی از نظام سیاسی فعلی هستند را نجات دهیم.

صفارهرندی هوشیاری، بصیرت و حضور پرشور مردم در صحنه را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه مردم ما با هوشیاری می‌دانند که صحنه انتخابات را نباید خالی کنند، مردم غیور ایران معتقدند اگر صحنه انتخابات خالی شود نشان دادن چراغ سبزی به دشمنان نظام است، مردم کاهش مشارکت را چراغ سبزی برای مشتاقانی می‌دانند که می‌خواهند این فرصت‌ها را بهانه‌ای برای تجاوز به کشور قرار دهند و جبهه‌ای از جنس عراق و افغانستان تداعی کنند.

وی ادامه داد: ما اصل مشارکت را حضور مردم پای صندوق‌های رای می‌دانیم اما گاهی اوقات آنچه برای افزایش حضور مردم اتفاق می‌افتد دل‌گرم‌کننده نیست، اگر کسانی به روش‌های غیراخلاقی برای افزایش آرای خودشان و جلب مشارکت مردم استفاده کنند این آسیب است.

صفارهرندی افزود: بهره‌گیری از روش‌های جذابی‌ که منجر به بالا رفتن تیراژ حضور مردم در صحنه اما به قیمت زیرپا رفتن خیلی از هنجارها و ارزش‌ها می‌شود این خسارت بوده و قطعاً بهره‌ای نخواهد داشت اگرچه حضور پرشور برای ما ارزشمند است اما از جهتی نگران برخی از آسیب‌ها و نگرانی‌هایی از جنس زیر پا گذاشتن ارزش‌ها هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی عرصه‌ها افرادی برای جلب آراء اقشاری از مردم وعده‌هایی آنچنانی می‌دهند و یا منجر به فریب مردم شده که اینها آسیب‌های دموکراسی و مشارکت و حضور در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه در طول این سی و چند ساله هرچه از مرکز انقلاب دور می‌شویم، آداب و روش‌های سخیف تبلیغاتی افزایش می‌یابد، دروغ‌ و کلاه‌گذاشتن سر مردم  راه‌های زشتی است که برخی از گروه‌های خاص برای افزایش وزن خودشان در این رقابت‌ها به آن متوسل می‌شوند و نتیجه عملی آن فاصله گرفتن از ارزش‌های مبنایی انقلاب و حتی اعتقادی مردم می‌شود.

انتهای پیام/2462/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول