اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

حقوق شهروندان در ساخت و سازها رعایت شود

یکی از مراجع تقلید ضمن اشاره به اهمیت فعالیت نظام مهندسی ساختمان در شهرسازی و معماری، بر لزوم رعایت حقوق شهروندان در ساخت و سازها و شهرسازی تاکید کرد.

حقوق شهروندان در ساخت و سازها رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها اظهار کرد: تعهد به یک مذهب به معنای آن است که باید دستورات آن مذهب را از بزرگ آن آیین و مذهب گرفت و هر چه این ارتباط بیشتر باشد، نه تنها نظام مهندسی بلکه نظم دینی و اجتماعی نیز صورت مطلوبی به خود می‌گیرد.

این مرجع تقلید خطاب به مسئولان نظام مهندسی گفت: تاکید می‌شود در خدمت بزرگان دینی باشید و بیانات آنها را در جامعه پیاده کنید تا به وسیله آنها جامعه ارشاد و اصلاح شود.

آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران گفت: این آیات در عین حال که معنای عمیقی دارد، نوعی هشدار است و تمام ابناء بشر مصداق آن هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر فرد دنبال واقعیت باشد با یک آیه نیز تغییر می‌کند افزود: در آیات قرآن مطرح شده است که انسان با عمل خود، خوب و بد را در مقابل دیدگانش خواهد دید و آرزو می‌کند کاش بین خود و کار بد فاصله زیادی بود و خداوند مهربان و رئوف افراد را آگاهی می‌دهد که چون ما را دوست دارد، باخبر می‌کند تا ما حواس خود را جمع کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: صاحبان مشاغلی که با مردم ارتباط مستقیم دارند، باید بیش از پیش مراقب باشند. برخی مشاغل هستند که فرد فقط به عنوان یک واسطه است، اما در برخی امور و مشاغل دیگر ممکن است جرح و تعدیل پیش بیاید و باید مراقب بود تا حق مردم رعایت شود که آه و ناله به‌جا، گریبان فرد مسئول را نگیرد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بیان کرد: مسئله نظام مهندسی سلسله مسائلی است که برای حفظ زیبایی شهر و هماهنگ کردن ساختمان‌های شهری را مورد نظر دارد و در این زمینه حقوق افراد باید رعایت شود تا هم خدا و هم خلق او، از فرد و یا افراد مسئول راضی باشند، چرا که رضایت خداوند در رضایت خلق است.

انتهای پیام/2258/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول