اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد فارس خبر داد

افتتاحیه دومین هفته فرهنگ رضوی در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری افتتاحیه دومین «هفته فرهنگ رضوی» در شیراز و «نخستین جشنواره استانی شعر مهدویت» در سروستان خبر داد.

افتتاحیه دومین هفته فرهنگ رضوی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی‌بوشهری، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان در تشریح برنامه‌های فرهنگی هنری پیش رو در ماه جاری، اظهار داشت: افتتاحیه «هفته‌های فرهنگی رضوی کل کشور» در فارس با موضوع «شیراز شهر گنبدهای برافراشته» در هفتم اردیبهشت ماه جاری ساعت 17 با حضور مقامات کشوری و استانی خواهد بود که این مراسم هم‌زمان با هفته شیراز بوده و همچنین طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی فارس، «ولایت»، «مهدویت» و «امر به معروف و نهی از منکر» موضوع این هفته در این استان است که این موضوع‌ها در سبک زندگی تاثیر بسیار دارند و امید داریم در راه ترویج ولایت‌مداری و فرهنگ اهل ‌بیت (ع) موفق باشیم.

وی افزود: در این هفته نمایشگاهی ‌با همین موضوع از هفتم تا 13 اردیبهشت‌ ماه جاری در محوطه ورودی تالار فرهنگی‌ هنری حافظ برپا می‌شود که تمام برنامه‌های این هفته در حاشیه این نمایشگاه است.

همتی‌بوشهری ادامه داد: این نمایشگاه در مساحت 450 متر مربع همراه با 55 غرفه با فعالیت‌هایی مانند کارگاه زنده خوشنویسی با موضوع «صلوات خاصه علی‌بن موسی (ع)» و «حدیث سلسلةالذهب»، غرفه زندگانی حضرت امام رضا (ع)، غرفه کتاب‌های تخصصی با موضوع فرهنگ رضوی، غرفه کانون پرورشی‌فکری با موضوع نقاشی کودکان، آداب زیارت و قصه‌گویی برای کودکان و نقاشی با موضوع قصص قرآن کریم برپا می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: غرفه‌ خبرگزاری بین‌المللی قرآن و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، غرفه میراث فرهنگی و صنایع دستی، غرفه کانون مساجد با محوریت فرهنگ علوی و فرهنگ رضوی، غرفه نمایش آثار هنری منتخب دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، غرفه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با محوریت معرفی امامزادگان، غرفه سپاه ناحیه بقیة‌الله (عج) شیراز با محوریت ولایت، غرفه بنیاد مهدویت و غرفه ستاد اقامه نماز از جمله غرفه‌های «غدیر» با موضوع «ولایت» عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه گفت: دیگر برنامه‌های این هفته، خلق 10 اثر نقاشی فاخر با موضوع فرهنگ رضوی و قصص قرآنی توسط 10 نقاش برتر این استان، برگزاری هفت اجرای تعزیه، 21 اجرای پرده‌خوانی، 14 اجرای چاووش‌خوانی با محوریت زندگانی امام رضا (ع)، برگزاری نمادین ورزش زورخانه‌ای برگرفته از شعر‌هایی در مدح این امام در محوطه ورودی تالار حافظ است.

همتی‌بوشهری هدف از برگزاری این نمایشگاه را گسترش فرهنگ و معارف رضوی در جامعه، گردآوری، حفظ و پاسداشت تولیدات آثار مربوط با فرهنگ و معارف اسلامی و استفاده بهینه از آن در جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای نمایش و تولید محصولات فرهنگی‌هنری درباره امام رضا (ع)، تجلیل و تکریم از پدیدآورندگان آثار مرتبط با فرهنگ رضوی، ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه، جلب مشارکت و هماهنگی بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی شورای ائمه جمعه فارس در جمعه ششم اردیبهشت ‌ماه جاری پیش از قرائت خطبه‌های نماز جمعه، شعرخوانی با موضوع فرهنگ رضوی، ولایت و مهدویت برگزار می‌شود و همچنین در طول هفته «فرهنگ رضوی» سخنرانی درباره جنبه‌های تاریخی زندگانی امام رضا (ع) در مساجد سطح این استان با حضور استادانی مانند محمد‌حسین رجبی‌دوانی با موضوع «جایگاه ولایت اهل‌بیت (ع)» صورت می‌گیرد.

این مسئول از برگزاری «نخستین جشنواره استانی شعر مهدویت» در «هفته فرهنگ رضوی» خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره در اواخر هفته کرامت در سروستان برگزار می‌شود، همچنین «شب شعر استانی رضوی» در وصف امام رضا (ع) در 11 اردیبهشت‌ ماه جاری در شهرستان اقلید صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان اذعان داشت: در «هفته فرهنگ رضوی» آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در مساجد به سخنرانی می‌پردازند.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول