اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان شمال کشور:

عملیات حفاری و پالایش نفت در شمال کشور تسریع می‌شود

عضو مجمع نمایندگان شمال کشور گفت: با نظر مساعد وزیر نفت، عملیات حفاری و پالایش نفت در شمال کشور تسریع می‌شود.

عملیات حفاری و پالایش نفت در شمال کشور تسریع می‌شود

سیدهادی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس سوادکوه به جلسه شب گذشته مجمع نمایندگان شمال با وزیر و معاونان وزارت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان استان‌های مازندران، گیلان و گلستان عضو مجمع نمایندگان شمال کشور جلسه خوبی را با مسئولان ارشد وزارت نفت برگزار کردند.

*مشکلات وجود خطوط لوله گاز تا 2 ماه آینده بررسی می‌شود

عضو مجمع نمایندگان شمال کشور به بررسی موضوع خطوط لوله گاز در شمال کشور و مشکلات آن برای حاشیه‌نشینان اشاره کرد و افزود: وجود خطوط لوله گاز مشکلات و خطراتی را برای مردم حاشیه آن ایجاد کرده است که در این جلسه مطرح شد.

حسینی افزود: در جلسه مجمع نمایندگان شمال کشور با وزیر نفت، مقرر شد تا کارگروه کارشناسی با بررسی موضوع در دو ماه آینده، گزارشی از وضعیت ارائه کند و در جلسه کارشناسی به بررسی نتایج و ارائه راهکار پرداخته شود.

*تصویب 450 میلیارد ریال برای گازرسانی به روستاهای شمال کشور

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به مصوبات دیگر جلسه مجمع نمایندگان شمال با وزیر و معاونان وزارت نفت اشاره و خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای سه استان شمالی از مصوبات دیگر جلسه نمایندگان شمالی با وزیر نفت بود.

حسینی افزود: در جلسه نمایندگان شمالی مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت مقرر شد تا علاوه بر اعتبارات موجود گازرسانی 450 میلیارد ریال ویژه استان‌های شمالی برای شش ماهه اول سال اختصاص یابد.

وی با بیان این که 150 میلیارد ریال به هر یک از استان‌های مازندران، گیلان و گلستان اختصاص برای گازرسانی اختصاص می‌یابد، یادآور شد: وزیر نفت دستور داد که مدیران گاز استان‌های شمالی از بدهی‌های این طرح نترسند و وزارت نفت به آنان کمک می‌کند.

*عملیات حفاری و پالایش نفت در شمال کشور تسریع می‌شود

عضو مجمع نمایندگان مازندران به موضوع پتروشیمی و بررسی آن در جلسه مشترک نمایندگان شمالی با وزیر نفت اشاره کرد و گفت: طرح‌های پتروشیمی مناسب برای استان‌های شمالی از دیگر مصوبات جلسه با وزیر نفت بوده است.

حسینی افزود: برای گسترش صنایع پایین دست پتروشیمی و تسریع در فعالیت‌های مربوطه، جلساتی با معاون وزیر و مدیرعامل پتروشیمی انجام می‌شود.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به بررسی موضوع تسریع در عملیات حفاری و پالایش نفت در شمال کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با نظر مساعد وزیر نفت، عملیات حفاری و پالایش نفت در شمال کشور تسریع می‌شود.

*کشتی‌سازی مازندران توسعه می‌یابد

عضو مجمع نمایندگان شمال کشور با تاکید بر اینکه کشتی‌سازی از صنایع عظیمی است که در شمال کشور باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد، به بررسی این موضوع در دیدار نمایندگان شمالی مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت اشاره کرد و یادآور شد: سه ماه قبل نامه‌ای با مضمون لزوم توجه به کشتی‌سازی شمال به وزیر نفت نوشتم که در این جلسه به لزوم توجه به اشتغال‌زایی و تسریع در فعالیت‌های آن تاکید شد.

سیدهادی حسینی افزود: شاهد رکود در فعالیت صنعت کشتی‌سازی هستیم که با فعال شدن آن شاهد اشتغال‌زایی و استفاده بهینه از امکانات خواهیم بود.

وی افزود: فعالیت کشتی‌سازی بین بهشهر و نکا در جنب نیروگاه می‌تواند فرصت اشتغالزایی مناسبی برای شهرستان‌های استان باشد.

انتهای پیام/86015/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول