اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان تأکید کرد

لزوم تهیه طرح جامع کنترل بیماری بروسلوز

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: اعضای کارگروه تخصصی کنترل و مبارزه با بیماری بروسلوز باید به سمت تهیه طرحی جامع در زمینه کنترل این بیماری در ابعاد مختلف حرکت کنند.

لزوم تهیه طرح جامع کنترل بیماری بروسلوز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیژن دهقانی در کارگروه تخصصی کنترل و مبارزه با بیماری بروسلوز اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید با تلاش بیشتر و هماهنگی و همکاری بین دستگاهی بتوانیم گام‌های مؤثری در راستای کنترل بیماری‌های مشترک برداریم.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان کرمان در مسیر استان‌های مرزی اظهار داشت: تنوع اقلیمی، سنتی بودن دامداری‌ها، پراکندگی دام استان، جابه‌جایی و تردد زیاد دام و کمبود بودجه و اعتبارات و امکانات موجود بزرگترین مشکلات در مسیر مبارزه با بیماری‌های مشترک در استان کرمان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه در راستای مبارزه با بیماری‌های مشترک نیازمند به حمایت همه‌جانبه مسئولان استان هستیم، ادامه داد: برگزاری جلسات و کمیته‌های تخصصی در راستای برنامه‌ریزی و اجرای راهکارهای مناسب مبارزه با بیماری‌های مشترک با وجود تمام مشکلات صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اعضای کارگروه تخصصی کنترل و مبارزه با بیماری بروسلوز باید به سمت تهیه طرحی جامع در زمینه کنترل این بیماری در ابعاد مختلف حرکت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان آموزش را مؤثرترین گام در راستای مبارزه با بیماری‌ها از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دانست و افزود: باید مناطق آلوده از نظر کانون‌های انسانی و دامی توسط کمیته تخصصی تعیین و در اولویت برنامه‌های مبارزه با این بیماری‌ها توسط دامپزشکی و همچنین دانشگاه علوم‌پزشکی قرار گیرد.

دهقانی تصریح کرد: تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مبارزه با بیماری بروسلوز از مهم‌ترین اهداف تشکیل کارگروه تخصصی کنترل و مبارزه با این بیماری است.

دبیر کمیته مبارزه با بیماری‌های مشترک استان کرمان در این نشست گفت: تشکیل دبیرخانه کمیته مبارزه با بیماری‌های مشترک در اداره کل دامپزشکی استان کرمان، تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور کارشناسان دستگاه‌های مربوطه در زمینه بیماری‌های مشترک با اولویت بروسلوز، تب کریمه‌کنگو و هاری مصوب شده است.

صدیقه کاظمی‌نیا اظهار داشت: تعیین مناطق آلوده از نظر کانون‌های انسانی و دامی توسط کمیته تخصصی و در اولویت قرار گرفتن این مناطق در برنامه‌های مبارزه با بیماری‌های دامی ـ دامپزشکی، آموزش، تهیه و اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت کنترل و پیشگیری از بیماری بروسلوز، تعیین موارد مورد نیاز برای انجام تحقیقات و پژوهش توسط کمیته تخصصی و قرار گرفتن این عناوین در دستور کار دانشگاه علوم‌پزشکی، دانشکده دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی از جمله سایر مصوبات جلسه است.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول