اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

آمادگی کامل برای خدمات‏رسانی به عشایر کوچنده وجود دارد

فرماندار شهرستان فیروزکوه بر رفع مشکلات عشایر منطقه از سوی نهادهای متولی تاکید کرد و گفت: آمادگی کامل برای خدمات‏رسانی به عشایر کوچنده وجود دارد و شرایط اسکان عشایر بهتر می‏شود.

آمادگی کامل برای خدمات‏رسانی به عشایر کوچنده وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ابوالقاسم مهری عصر امروز در دیدار با مدیرکل امور عشایری استان تهران با اشاره به قابلیت‏های فراوان منطقه در جلب و جذب عشایر از قدیم‏الایام تاکنون اظهار داشت: عشایر در طول دوران پرفراز و نشیب تاریخ ایران، نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا کرده‏اند.

وی تصریح کرد: باید برای حفظ و رونق‏بخشی فعالیت‏های این قشر زحمت‏کش که زندگانی بر پایه معیارهای ارزشی را در دستور کار خود قرار داده‏اند، همواره تلاش کرد و از هر ظرفیتی برای حمایت از آنان و پیشبرد امورشان استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بر لزوم طراحی یک برنامه زمان‏بندی و برگزاری بازدیدهای میدانی از یوردهای (خیل‏های عشایری) عشایر منطقه تاکید کرد و افزود: در حوزه‏های مختلف خدماتی، امنیتی، هماهنگی و بین‏بخشی، آمادگی کامل برای خدمات‏رسانی به عشایر کوچنده بومی و میهمان منطقه وجود دارد تا شرایط بهتری برای اسکان چند ماهه آنان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که عشایر از فرهنگ عمومی خاصی برخوردارند، باید با دید همه‏جانبه و در نظر گرفتن همه جوانب امر به یاری این قشر بشتابیم.

مهری ابراز امیدواری کرد؛ در سال جدید و با اهتمام و جدیت همه مسئولان و متولیان امر، شاهد رونق و پویایی هر چه بیشتر فعالیت اقتصادی این اقشار در تامین معاش خود و بخشی از مایحتاج مصرفی جامعه باشیم.

این گزارش حاکی است؛ شهرستان فیروزکوه سالانه پذیرای 900 خانوار عشایر است که 600 خانوار بومی و 300 خانوار از عشایر میهمان استان سمنان هستند که در فصل ییلاق و از اوایل اردیبهشت ماه در قالب 147 یورد در مراتع منطقه استقرار می‏یابند.

 

انتهای پیام/2568/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول