اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شنای آذربایجان‌شرقی:

استخر قابل استفاده‌ای برای هیئت شنای آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

رئیس هیئت شنای آذربایجان‌شرقی گفت: حتی یک استخر در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد که قابل استفاده برای هیئت شنا باشد.

استخر قابل استفاده‌ای برای هیئت شنای آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

وحید مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: حتی یک استخر در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد که قابل استفاده برای هیئت شنا باشد و بتوان مسابقات رسمی و فنی هیئت شنا از جمله واترپلو را در آن برگزار کرد.

وی افزود: نزدیک به 130 استخر در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که 74 باب از آنها در مرکز استان یعنی تبریز و 55 باب نیز در سطح شهرستان‌های استان فعال هستند ولی با این وجود هیچ‌کدام برای انجام کارهای حرفه‌ای و مسابقه‌ای قابل بهره‌برداری نیستند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در ساخت و تجهیز استخرها در سطح استان صرفاً دید تجاری بر سایر دیدگاه‌ها ارجحیت داده شده، گفت: در مورد استخرهای خدماتی و تجاری صد درصد جوانب استانداردی رعایت شده اما در مورد استانداردهای مسابقه‌ای حتی یک مورد نیز نمی‌توان یافت.

وی، از جمله استانداردهای استخر در بخش‌های فنی را متراژ 25 تا 50 متری آن عنوان کرد و افزود: تمام استخرهای استان 25 متری هستند به این معنی که حداقل استاندارد یعنی متراژ 25 متری در آنها رعایت شده است.

مرتضوی، تنها امید برای حوزه کاریش را استخر ورزشگاه یادگار امام دانست و گفت: این مجموعه با رعایت کامل استانداردهای بین‌المللی مورد نیاز برای رشته‌ شنا طراحی شده که با بهره‌برداری از آن شنای استان صاحب استخر استاندارد خواهد بود.

به نظر می‌رسد هیئت شنا و رئیس آن همچنان باید منتظر و چشم به راه استخر استاندارد باشند چرا که ورزشگاه یادگار امام پروژه‌ای 20 ساله است که تنها بخش فوتبال آن به دلیل حضور تراکتورسازی در جام باشگاه‌ها و به زور اسلحه‌ای به نام AFC حدوداً برایمان آبروداری کرده و حالا حالاها باید منتظر بود و دست به چانه نشست. 

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول