اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

مسئولان به اقدامات فرهنگی انجام شده در کردستان قانع نباشند

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان در استان‌های مرزی همچون کردستان به انجام کارهای فرهنگی بیشتری نیاز داریم و مسئولان نباید به اقدامات انجام شده در استان قانع باشند.

مسئولان به اقدامات فرهنگی انجام شده در کردستان قانع نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج اظهار کرد: در حوزه فرهنگی در استان اقدامات خوبی انجام شده است اما با توجه به شرایط کردستان نیاز به انجام کارهای فرهنگی بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه توقع تلاش بیشتر در حوزه فرهنگی بجا است، افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان در استان‌های مرزی همچون کردستان به انجام کارهای فرهنگی بیشتری نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد:‌ مقابله با توطئه‌های دشمنان که برای حذف ارزش‌های دینی و اسلامی و همچنین ایجاد تفرقه در بین ما دست به دست هم داده‌اند نیازمند کار و تلاش مضاعف است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد:‌ مسئولان نباید به کارهایی که در حوزه فرهنگی انجام شده قانع باشند، چراکه نیاز به اقدامات فرهنگی در استان بیش از سایر استان‌های کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در ادامه نقش سپاه و بسیج در ترویج فرهنگ اسلامی در سطح کشور و استان را قابل تقدیر دانست و گفت:‌ سپاه و بسیج به دلیل گستردگی که در اقصی نقاط کشور دارند در زمینه بصیرت‌افزایی سیاسی و تعمیق باورهای دینی نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

حسینی‌شاهرودی گستردگی سپاه و بسیج در سطح کشور را ظرفیتی عالی برای خود مجموعه سپاه و بسیج و دیگر نهادها و سازمان‌ها دانست و ادامه داد: استفاده از این ظرفیت برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ‌های ارزشی از سوی مسئولان استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی بانوان جهان اسلام نام برد و تصریح کرد: باید برای شناخت شخصیت و ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار اقدامات بیشتری صورت گیرد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در کردستان، الگوگیری از زندگی و شخصیت این بانوی بزرگ جهان اسلام از سوی بانوان جامعه آنان را در برابر هجمه‌های دشمنان ایمن می‌کند.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه دین مبین اسلام جایگاه اصلی زنان را به آنان بازگرداند، گفت:‌ اسلام به انسانیت زن احترام گذاشت و با تاکید بر برابری زن و مرد در انسان بودن، زنان را به جایگاه اصلی خود رساند.

به گفته وی، اسلام با جایگاه و شخصیتی که به زنان داد انسانیت زن را مطرح کرد و در عمل نیز با معرفی الگوهای برجسته‌ای همچون حضرت زهرا (س) آن را به خوبی نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان حفظ حجاب و عفاف را مهم‌ترین مولفه برای حفظ و نگهداری ارزش زنان در جامعه دانست و اضافه کرد: بی‌توجهی به حجاب و عفاف از سوی برخی بانوان در شأن جامعه اسلامی نیست و مسئولان فرهنگی باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.

حسینی‌شاهرودی بر فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ حجاب و تأثیرات مثبت آن تاکید کرد و افزود:‌ عدم آشنایی جوانان ما با تاثیرات مثبت رعایت حجاب و عفاف یکی از عوامل بی‌توجهی و رعایت نکردن این مهم در جامعه است.

وی اضافه کرد: هفته زن بستر مناسبی برای معرفی الگوهای برتر حجاب و عفاف و تبیین تاثیرات مثبت توجه زن به حفظ حجاب و عفاف در جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان همچنین با اشاره به معرفی کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری  در سفر معظم‌له به استان اظهار کرد: با گذشت حدود چهار سال از سفر رهبر معظم انقلاب به استان بسیاری از پروژه‌های مصوب رهبری بهره‌برداری شده و یا در دست بهره‌برداری است.

حسینی‌شاهرودی ادامه داد: اثرات مادی و معنوی این سفر در استان کاملاً مشهود است و معرفی کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی معظم‌له مسئله مهمی است که می‌تواند برای سال‌های سال حرف برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد معرفی قوم کرد به عنوان یک فرصت ارزشمند، اظهار کرد: در پرداختن به بیانات رهبری در این زمینه کار زیادی در سطح استان انجام نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خاطرنشان کرد:‌ باید با بهره‌گیری از بیانات گهربار رهبری و ایجاد همبستگی با ریشه‌یابی و حذف ضعف‌ها و آسیب‌ها زمینه انجام کارهای فرهنگی و محتوایی را در سال‌جاری در سطح استان فراهم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در پایان از تشکیل شورای عالی مجمع جهانی تقریب در آینده نزدیک در استان خبر داد و گفت: تشکیل این شورا هم‌زمان با برگزاری یادواره شهید البوت در استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول