اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی فردوس خبر داد

هدررفت 46 درصد از آب شبکه‌های روستایی فردوس

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی فردوس از هدررفت 46 درصد آب در شبکه‌های آب روستایی خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

هدررفت 46 درصد از آب شبکه‌های روستایی فردوس

نوید عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، میزان اعتبارات شهرستان فردوس را یک میلیون و 450 هزار تومان دانست و اظهار کرد: از ماده 10 و 12 مدیریت بحران، 329 میلیون تومان برای مجتمع برون در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اعتبار مجتمع باغستان از مدیریت بحران 12 میلیون تومان و از تملک 30 میلیون تومان است و آبرسانی سیار از ماده 12 به مبلغ 30 میلیون تومان است.

 اعتبار مجتمع طاهرآباد از تملک 95 میلیون تومان است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی فردوس با اشاره به نگهداری تأسیسات شبکه‌های آب افزود: میزان اعتبار از تملک 30 میلیون تومان و بازسازی شبکه‌ها از تملک 180 میلیون تومان است.

عبداللهی، میزان اعتبار مجتمع طاهرآباد از تملک را 95 میلیون تومان و میزان اعتبار مجتمع مهوید از تملک را 30 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار روستای کجه از ماده 12 بحران، 100 میلیون تومان است.

وی از پنج پروژه در دست اقدام خبر داد و اضافه کرد: شهرستان فردوس دارای 30 روستا است که از این تعداد دو روستا فاقد آب هستند.

انجام 2 هزار و 506 نمونه کنترل کیفی

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی فردوس با اشاره به حجم عملیات لوله‌گذاری در فردوس تصریح کرد: میزان خطوط انتقال در سال گذشته 15 کیلومتر و تعویض در شبکه داخلی روستاها 10 هزار و 500 کیلومتر بوده است.

عبداللهی، تجهیز یک حلقه چاه، ساخت دو باب مخزن ذخیره، نصب و راه‌اندازی تابلوی برق و چهار ایستگاه پمپاژ را از دیگر خدمات آبفار فردوس برشمرد.

وی نمونه‌برداری و آزمایشات فیزیکی و شیمیایی را 2 هزار و 506 نمونه عنوان کرد و گفت: همچنین به هفت روستا آبرسانی شده است.

هدررفت 46 درصدی آب در شبکه‌های آب روستایی فردوس

مدیر آبفار فردوس از تعویض 630 فقره کنتور معیوب خبر داد و تأکید کرد: میزان تولید آب یک میلیون و 284 هزار و 129 متر مکعب است.

عبداللهی با بیان اینکه تلفات آب در شهرستان فردوس 46 درصد است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

وی در پایان سرانه مصرف روزانه آب برای هر نفر در فردوس را 370 لیتر یعنی سه برابر الگوی مصرف استاندارد برشمرد و بر صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد.

انتهای پیام/69013/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول