اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تسریع و بهبود خدمات

کارت هوشمند بازرگانی به بهره‌برداری رسید

کارت هوشمند بازرگانی با هدف تسریع و بهبود خدمات به فعالان اقتصادی کشور به بهره‌برداری رسید.

کارت هوشمند بازرگانی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمودرضا اتفاقیان بعدازظهر امروز در کمیسیون تخصصی توسعه صادرات خراسان‌رضوی در اتاق بازرگانی استان در مشهد اظهار کرد: عملیات بهره‌برداری کارت بازرگانی از مشهد مقدس آغاز شد و با یاری امام رضا (ع) استفاده از این کارت در تمام کشور اجرایی می‌شود.

معاون امور فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران افزود: امروزه کارت هوشمند در مبادلات الکترونیکی به عنوان یک ابزار کارآمد معرفی می‌شود و تنها دارندگان کارت بازرگانی می‌توانند تجارت خارجی مطلوبی داشته باشند.

اتفاقیان تصریح کرد: توسعه فناوری‌های نوین در فضای کسب و کار و ایجاد سامانه الکترونیکی یکپارچه، اتاق بازرگانی را بر آن داشت تا با تلاش شبانه‌روزی خود سامانه کارت هوشمند بازرگانی را با هدف زیرساخت مناسب برای تسریع و بهبود خدمات به فعالان اقتصادی کشور طراحی و پیاده‌سازی کند.

وی خاطرنشان کرد: با انتصاب کارت هوشمند به سایر سامانه‌ها کنترل الکترونیکی مسیر و سهولت در انجام فرآیندهای تجاری سبب افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی می‌شود.

معاون امور فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران یادآور شد: برای صدور کارت هوشمند بازرگانی تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و سازمان توسعه تجارت امضا و مقرر شد سامانه متمرکز توسط اتاق ایران تهیه و مورد استفاده اتاق تعاون مرکزی قرار گیرد تا کل عملیات کارت مدیریت شود.

اتفاقیان ادامه داد: ذی‌نفعان مستقیم این سامانه سازمان توسعه تجارت، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی و گمرگات هستند؛ البته دستگاه‌های ذی‌نفع مرتبطی نیز وجود دارند که بهره‌گیر اصلی نیستند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از صدور کارت هوشمند بازرگانی خدمت‌رسانی بهتر به دارندگان کارت بوده، گفت: برقراری ارتباط آنلاین با سایر سامانه‌های مرتبط، مدیریت موثر و کارآمد فرآیندهای مرتبط با امور کارت بازرگانی، ارائه خدمات مرتبط با کارت بازرگانی به صورت الکترونیکی و ایجاد وحدت رویه و یکپارچه‌سازی فرآیندهای مرتبط با این کارت از اهداف تهیه و صدور کارت هوشمند بازرگانی بوده است.

اتفاقیان در ارتباط با اهداف کلان صدور کارت هوشمند الکترونیکی اظهار کرد: توسعه حلقه مرتبط با پنجره واحد تجاری، توسعه کاربردهای بازرگانی با بهره‌گیری از امضای دیجیتالی، فرهنگ‌سازی و ترغیب فعالان اقتصادی به استفاده از تجارت الکترونیکی، کاهش زمان در گردش عملیات تجارت فرامرزی و افزایش امنیت و رعایت محرمانگی از اهداف کلان صدور این کارت بوده است.

معاون امور فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران اذعان داشت: اتاق بازرگانی در کل کشور به عنوان مشاور سه قوه محسوب شده و بازخورد نظرات آن به صورت اصلاح قوانین مرتبط با امور تجارت و اصلاح آیین نامه‌ها دیده می‌شود تا از این طریق امور برای تجار تسهیل شود.

وی تصریح کرد: کارت هوشمند الکترونیکی دو پیکره دارد که یکی داشتن تمام اطلاعات به صورت اینترنتی است که پس از دادن این کارت به تجار دیگر دفترچه صادر نمی‌شود و دیگری اینکه طی صحبتی که با گمرک انجام شده کارت بازرگانی برای تجارت از افراد پذیرفته می‌شود.

انتهای پیام/70022/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول