اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد

کنترل‌های کیفی داروهای تولید داخل بیماران تالاسمی

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه داروهای تولید داخل بیماران تالاسمی کنترل کیفی می‌شوند، گفت: در شرایط کنونی، باید به سمت تولید فرآورده‌های دارویی داخلی برویم.

کنترل‌های کیفی داروهای تولید داخل بیماران تالاسمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، حسام درستی اظهار داشت: به دلیل ذهنیتی که در برخی بیماران تالاسمی ایجاد شده، این افراد داروی خارجی را دارای اثربخشی بیشتر و عوارض کمتری می‌دانند.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این داروهای وارداتی تفاوت قیمت بسیاری با فرآورده‌های ایرانی دارند که تاکنون وزارت بهداشت از طریق پرداخت یارانه، این تفاوت قیمت را تنظیم و مصرف کننده، داروی خارجی را نیز به قیمت فرآورده‌های ایرانی دریافت می‌کرده است.

درستی اضافه کرد: در حال حاضر وجود محدودیت‌های یارانه‌ای وزارت بهداشت و از طرفی محدودیت در تولید فرآورده‌های تزریقی در سطح دنیا و از آنجایی که شرکت‌ها از تولید فرآورده تزریقی بیمار تالاسمی به سمت تبدیل این فرآورده‌ها به شکل خوراکی درآمده‌اند، سیاست وزارت بهداشت در راستای کنترل شرایط موجود بر تولید این فرآورده در داخل کشور قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: سال‌ها است این فرآورده‌ها توسط بیماران استفاده می‌شود و کنترل‌های لازم کیفی توسط سازمان‌های ناظر وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و پس از تایید نهایی وارد بازار دارویی می‌شود، بنابراین ما با توجه به محدودیت‌های موجود و حمایت از تولید فرآورده داخل، به ویژه در شرایط کنونی، باید به سمت تولید فرآورده  داخلی برویم.

مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: هر دارویی در هر جایی که تولید شده باشد، یک‌سری عوارض مربوط به خود را دارد که به طور معمول فرآورده‌های شرکت‌های خارجی نیز این عوارض را می‌توانند داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: سیاست توزیع، تخصیص یارانه و قیمت‌گذاری داروها از وظایف اتحادیه وزارت بهداشت بوده که بر حسب سهمیه‌بندی که صورت می‌گیرد، دانشگاه‌های مختلف کشور داروها را دریافت و بین بیماران توزیع می‌کنند.

درستی اذعان داشت: ما در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام تلاشمان این است که به صورت عادلانه تمام سهمیه استان را بگیریم و بین بیماران توزیع کنیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر در زمینه داروهای دفروکسامین، دسفوناک، اوسفرال و ال وان هیچ مشکلی نداریم و بیمارانی که می‌خواهند فرآورده مشابه خارجی این داروها را مصرف کنند باید منتظر رسیدن آن بمانند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول