اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت:

کارکرد اصلی مطبوعات روشنگری و تنویر افکار عمومی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: مطبوعات باید مروج دوستی، برادری، یک‌رنگی، از خودگذشتگی، واقع‌بینی، جمع‌گرایی، شایسته‌سالاری و ... در جامعه باشند.

کارکرد اصلی مطبوعات روشنگری و تنویر افکار عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید رستمی شامگاه  دوشنبه در نشست هم‌اندیشی عوامل انتخاباتی با اصحاب رسانه در این شهرستان مطبوعات را به یک مدرسه سیار تشبیه کرد و اظهار داشت: آنان باید تلاش کنند تا مردم را از مسائل روز آگاه کنند تا به نحوی شایسته از اعتراض‌های پس از آن جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه مطبوعات باید یک بنگاه هدایتی باشند، افزود: مطبوعات باید مروج دوستی، برادری، یک رنگی، از خودگذشتگی، واقع‌بینی، جمع‌گرایی، شایسته‌سالاری و ... در جامعه باشند.

رستمی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مبلغ ارزش‌های متعالی اخلاق اسلامی و کرامت‌ سازنده انسانی باشند، تصریح کرد: مردم واقعیت‌های جامعه را از رسانه‌ها دریافت می‌کنند، زیرا رسانه‌ها عناصر فرهنگ جامعه را ساخته و همچنین حکومت‌ها را قادر می‌سازند تا تماس با مردم را حفظ کنند.

وی وجود مطبوعات آزاد و بی‌طرف را برای موفقیت حکومت‌ها و دولت‌ها ضروری دانست و ابراز داشت: آنان باید تلاش کرده تا انتقادها و پیشنهادهای سازنده و بی‌طرفانه را برای بهبود امور ارائه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت کارکرد اصلی مطبوعات را روشنگری و تنویر افکار عمومی خواند و گفت: مطبوعات باید سازنده افکار عمومی و اصلاح‌کننده آن باشند.

رستمی عنوان کرد: همچنین رسانه‌ها با روشنگری باید از ترویج بی‌رویه احساسات، افراطی‌گری و تعصبات شکننده یک ملت جلوگیری به عمل آورند و فضای کشور را با اعتمادسازی تبدیل به فضای صمیمیت و همگرایی کنند.

وی اذعان داشت: با انجام این کار فرآیند همیشگی ملی، وفاق اجتماعی و مشارکت عمومی در دولت ملی و اسلامی ایجاد می‌شود و امنیت، ثبات و عزت ملی تقویت و تسریع می‌یابد.

رستمی بیان داشت:‌ مراجعه به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان «قانون مادر» و قانون مطبوعات به ‌عنوان «قانون مرجع» می‌تواند در تطبیق وضعیت فعلی مطبوعات با اهداف تعریف شده برای آن‌ها کمک شایانی ‌کند.

  انتهای پیام/80001/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول