اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بلاتکلیفی مطالبات 8 هزار ناجی سواحل شمال/ حقوق پارسال طرح دریا کامل پرداخت نشد

حقوق ناجیان غریق استان مازندران با وجود وعده و وعیدها همچنان در بین اما و اگرها سرگردان است و از پرداخت آن خبری نیست.

بلاتکلیفی مطالبات 8 هزار ناجی سواحل شمال/ حقوق پارسال طرح دریا کامل پرداخت نشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، متولی ساماندهی طرح‌های دریا در سال 91 استانداری مازندران بود و بارها از طریق رسانه‌ها اعلام شد که استانداری مازندران متولی دریا در سال 91 است.

مسئولان استان مازندران در زمان اعلام برنامه‌های طرح دریا تاکید داشتند که قصور و کوتاهی هیچ مسئولی در طرح دریا مازندران پذیرفته نیست.

پرونده سال گذشته طرح دریا در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی که داشت از نظر مسئولان مازندران بسته شد ولی این پرونده برای ناجیان غریق هنوز باز ماند.

ناجیان غریق استان با وجود گذشت حدود 8 ماه از طرح دریا در سال 91 و نزدیک شدن به طرح دریا سال 92، هنوز  بخش زیادی از مطالبات را دریافت نکردند.

ناجیان غریقی که مسئولان اذعان دارند در کنار دریا فعالیت‌های بسیار چشمگیری داشتند و در برخی آمارها نیز اعلام کردند که حدود 8 هزار نفر را از خطر غرق شدن نجات دادند.

میزان مطالبات ناجیان غریق از طرف رئیس هئیت نجات غریق مازندران حدود یک میلیارد تومان اعلام شد که این مبلغ باید بین 600 ناجی غریق در سطح استان توزیع شود.

مسئولان استان مازندران از تامین اعتبار 450 میلیون تومان هزینه حقوق ناجیان غریق مازندران به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران خبر داده بودند که سرنوشت این پول نیز مشخص نیست و این دستگاه با وجود رسانه‌ای شدن این موضوع ترجیح داد که سکوت کند.

در حاشیه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران از معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران درباره آخرین وضعیت پرداخت حقوق ناجیان غریق سئوال شد که  هادی ابراهیمی حاضر به مصاحبه نشد و در این مورد اظهارنظری نکرد.

هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی مازندران بیشترین دغدغه را نسبت به ساماندهی دریا داشت و در بیشتر جلسات طرح دریای مازندران پای کار بود و نیز بازدید‌های میدانی زیادی را از طرح‌های دریایی استان مازندران انجام می‌داد ولی در مورد پرداخت حقوق ناجیان غریق ترجیح داد که سکوت کند.

استاندار مازندران اختلاف نظر در مورد تعداد ناجیان غریق استان در دریای مازندران را مطرح کرد و گفت: نسبت به نفرات اعلام شده در طرح دریا ما مباحثی داریم که باید رفع شود.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران با وجود مخالفت‌ها بر تعداد ناجیان غریق تعداد ناجیان غریق سال گذشته در مناطق کور دریا را 600 نفر اعلام می‌کند.

حسین اسلامی در گفت‌وگو با فارس کل مبلغ پرداختی به ناجیان غریق استان را حدود 250 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در روزهای اخیر نیز زمزمه پرداخت حقوق ناجیان غریق در استان مازندران مطرح بود که تاکنون این امر محقق نشد.

با این تفاسیر همچنان دریا است و مسافرانی که از راه دور و دراز خود را به شمال می‌رسانند و همچنان سوت، پرچم و کلاه ناجیان غریق در کنار ساحل آنها را مطمئن می‌کند تا دریا برای آنها خاطره‌‌انگیز ‌شود.

==============

گزارش از جاوید عباسی

==============

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول