اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلأ سازمان برنامه و بودجه محسوس است

فولادگر: روند بودجه‌نویسی دولت اشکال دارد/ ابلاغ بودجه مراکز دولتی، تیرماه 92

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: روند بودجه نویسی در دولت غلط است و بعد از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، باید نهاد دیگری جایگزین این سازمان می‌شد.

فولادگر: روند بودجه‌نویسی دولت اشکال دارد/ ابلاغ بودجه مراکز دولتی، تیرماه 92

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بودجه امسال در کمیسیون تلفیق رای لازم را کسب ننمود، اظهار کرد: تورم‌‌زا بودن بودجه و محقق نشدن یک سری درآمدهای اقتصادی از دلایل اصلی مخالفت بعضی از نمایندگان با بودجه امسال بود.

وی به بودجه 1391 و برخی از مشکلات آن اشاره کرد و افزود: به علت بعضی از مشکلات اقتصادی که در 1391 پیش آمد، برخی از موارد اقتصادی بودجه 1391 محقق نشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: هم اکنون با توجه به بودجه سال گذشته، امسال 55 درصد رشد بودجه داشتیم که اگر به بودجه سال 1391 نگاه می‌شد، به طور یقین باید دقت بیشتری صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه امسال با کسری بودجه مواجه هستیم گفت: برنامه‌های اصل پنجم با سیاست‌های اصل 44 در بودجه سال 1392 نادیده گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در طرح اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها مقدار اعتبار اختصاص یافته بیش از آن رقم مورد محاسبه هست.

فولادگر با بیان اینکه بودجه امسال از چند برابر شدن قیمت برخی از نهادهای انرژی سخن می‌گوید، تصریح کرد: نباید نگاه خود را معطوف به ویژگی‌های منفی بودجه کرد، چون ویژگی‌های مثبت بودجه سال 1392 نیز ستودنی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت بودجه سال 1392 بیان داشت: در برخی از موارد، نگاه ویژه‌ای به بخش صنعت و به خصوص تولید شده و امکان برداشت از صندوق توسعه ملی میسر شده است.

وی با اشاره به اینکه رد لایحه بودجه امسال در صحن علنی مجلس هیچ‌گونه مشکلی را حل نمی‌کرد، افزود: اگر بودجه امسال در صحن علنی مجلس رد می‌شد، باید کمیسیون تلفیق ظرف 72 ساعت به مجلس گزارش می‌داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگر بودجه امسال به دولت برگشت داده می‌شد، زمان طولانی در دولت طول می‌کشید تا ایرادهای بودجه سال 1392 حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از احکام در بودجه به شکل قانون در آمده و این پدیده نیز رایج شده است، تاکید کرد: این شکل قانون‌گذاری روی بندهای تبصره‌ای بودجه تأثیر گذاشته و سبب اتلاف وقت هم برای دولت و هم برای مجلس شده است.

بودجه امسال تیر ماه به نهادها و مراکز دولتی ابلاغ می‌شود

این نماینده با اشاره به اینکه روند بودجه نویسی در دولت روند غلطی است، تصریح کرد: با توجه به ایرادهای به حقی که دولت احمدی‌نژاد از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه گرفت و آن را منحل کرد، باید به جای این سازمان یک نهاد دیگری برای بودجه جایگزین می‌کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه بودجه امسال تیر ماه به نهادها و مراکز دولتی ابلاغ می‌شود، اذعان کرد: در بودجه امسال پیشنهادهایی جهت رونق دادن به صنعت و به ویژه صنایع و همچنین فراهم ساختن زیرساخت‌های اشتغال جوانان ارائه شده است.

انتهای پیام/2301/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول