اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد

ساخت خطوط ریلی ‌با تکیه بر توان فنی ‌ایرانی/ ظرفیت‌های خالی ساخت واگن احیا می‌شود

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ‌گفت: هم‌اکنون ساخت خطوط ریلی در کشور با سرعت بسیار خوبی در ‌حال انجام است و این در شرایطی صورت گرفته که ساخت این خطوط با تکیه بر توان فنی و نیروی انسانی داخلی عملیاتی است.

ساخت خطوط ریلی ‌با تکیه بر توان فنی ‌ایرانی/ ظرفیت‌های خالی ساخت واگن احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عبدالعلی صاحب‌محمدی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: ظرف چهار سال اخیر سیاست راه‌آهن کشور استفاده از ظرفیت داخل و جلوگیری از ورود واگن‌های باری و مسافری بوده است که در این زمینه به توفیقات ارزشمندی نیز دست یافتیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از ظرفیت‌های واحدهای سازنده واگن در کشور به دلیل کمبود تسهیلات در این بخش خالی است که راه‌آهن جمهوری اسلامی آماده است برای این واحدها کارسازی کرده و ظرفیت خالی آنها را به کار اندازد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما در مجموعه راه‌آهن به توان واحدهای داخلی اعتقاد و باور داریم و تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر این واحدها را رونق داده و شاهد شکوفایی در این بخش باشیم.

صاحب‌محمدی در ادامه با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، ادامه داد: بدون شک مشارکت هدفمند زنجیره ریلی و برنامه‌های کارآمد، نبض موفقیت حماسه اقتصادی در این حوزه است که باید این برنامه‌ها با جدیت دنبال و اجرایی شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ساخت خطوط ریلی در کشور با سرعت بسیار خوبی در ‌حال انجام است و این در شرایطی صورت گرفته که ساخت این خطوط با تکیه بر توان فنی و نیروی انسانی داخلی عملیاتی است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ‌حدود 65 درصد ظرفیت جابه‌جایی بار کشور مربوط به محصولات معدنی است، خاطر نشان ساخت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در افق 1404 در حوزه فولاد 140 میلیون تن ماده معدنی خام و محصول تولیدی باید حمل و نقل شود که 50 میلیون تن از این رقم مربوط به هدفگذاری تولید فولاد و 90 میلیون تن متعلق به مواد خام معدنی است که ناوگان حمل و نقل ریلی بهترین گزینه برای جا‌به‌جایی این میزان محصول به شمار می‌رود.

صاحب‌محمدی بر لزوم ورود صاحبان صنعت فولاد و نفت و گاز به حوزه ساخت احداث خطوط و ناوگان ریلی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت ساخت خطوط ریلی در کشور و از آنجا که سیاست دولت توسعه این خطوط است باید صاحبان صنعت فولاد و نفت و گاز در این عرصه ورود کرده و در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت 700 سفارش تولید واگن باری و 100 واگن مسافری در شرکت واگن‌پارس اراک خبر داد و گفت: شرکت واگن پارس در حال حاضر با 70 درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت دارد و تلاش داریم این ظرفیت را به بیش از صددرصد برسانیم که افزوده شدن 600 دستگاه واگن باری دیگر به سفارش تولیدات این مجموعه از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین از رایزنی با مسئولان شرکت  زیمنس آلمان برای حل مشکل ترنست‌های واگن پارس اراک خبر داد و گفت: سه دستگاه ترنست زیمنس به دلیل طولانی شدن زمان تولید و برخی اشکالات گارانتی در محوطه واگن پارس اراک باقی مانده که ظرف یک هفته آینده این مشکل را با شرکت آلمانی حل و فصل خواهیم کرد.

انتهای پیام/87001/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول