اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع خیران ماهک:

ساخت بیمارستان تخصصی سرطان 6 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

دبیر مجمع خیران ماهک گفت: ساخت بیمارستان تخصصی سرطان 6 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

ساخت بیمارستان تخصصی سرطان 6 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا شهریاری در نخستین نشست خبری مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان «ماهک» که ظهر امروز در سالن اجتماعات بیمارستان بوعلی سینا ساری، برگزار شد، اظهار داشت: سرطان یکی از کابوس‌های دوران ما است، بیماری پیشرفته‌ای که در تمام گرو‌ه‌های سن ما سبب خسارات جانی و مالی فراوانی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت از هر یک میلیون کودک، 200 تا 250 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت، بالاترین آمار سرطان از شمال کشور است چراکه مازندران در خط سرطان قرار گرفته است.

دبیر مجمع خیران ماهک افزود: در واقع همین آمار کافی است تا اهمیت پرداختن به موضوعی چون سرطان کودکان مشخص شود، به ویژه اگر بدانیم سرطان کودکان بعد از تصادف، دومین عامل در مرگ و میر این عزیزان محسوب می‌شود.

شهریاری ادامه داد: وراث محترم زنده یاد دکتر اسماعیل شهیدی مطابق با وصیت آن مرحوم زمینی به مساحت 2هزار متر مربع به ارزش حدود  30 میلیارد ریال را برای ساخت بیمارستان و مداوای کودکان مبتلا به سرطان به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کردند.

وی با بیان اینکه از دستگاه‌ها  تقاضا داریم به شیوه کمک‌های قطره‌ای، مجمع خیران ماهک را در احداث بیمارستان یاری کنند، گفت: از ابتدای شروع به کار مجمع خیران ماهک تاکنون به تدریج و طول زمان، 2 هزار و 400 عضو قطره‌ای جذب کرده‌ایم که ماهانه تقریبا 120 میلیون ریال به مجمع کمک می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان کمک‌های مردمی تا پایان سال 92  مبلغ حدود 5 هزار میلیارد ریال بود، اظهار داشت: هزینه ساخت بیمارستان حدود 60 میلیارد برآورد شد.

شهریاری با بیان اینکه ذکر این نکته هم ضروری است که مجمع خیرین ماهک تاکنون برای انتشار اخبار و تبلیغات هزینه‌ای پرداخت نکرده است، افزود: رسانه‌ها در این زمینه یاری‌گر ما بودند و انتظار داریم این نگاه، ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم پروژه سفیران ماهک را در سال جاری اجرایی کنیم، افرادی که می‌توانند در قالب نیروی انسانی، یاری‌گر ماهک بوده و به عنوان سفیر مجمع به معرفی مجموعه و جلب مشارکت‌های مردمی بپردازند.

شهریاری ادامه داد: کماکان از رسانه‌ها انتظار و تقاضای همکاری داریم، با مشکلات رسانه‌ها آشنا هستیم و می‌دانیم با چه مسائلی مواجه هستند اما حتما پرداختن به امور خیر، در گوشه کار رسانه‌ها جا دارد.

وی گفت: تا رسیدن به برآورد ریالی پروژه که حدود 6 میلیارد تومان است راه زیادی داریم و دست نیاز به سوی رسانه‌ها دراز می‌کنیم تا صدای ما و کودکان مبتلا به سرطان را به گوش جامعه برسانند.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول