اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان خبر داد

ثبت نام 5200 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اصفهان

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون حدود 5 هزار و 213 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام 5200 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات شورای شهر و روستا در استان اصفهان اظهار کرد: ثبت نام از نامزدان در دوره چهارم انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان تا ساعت 8 امشب ادامه دارد و زمان ثبت‌نام تمدید نمی‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه امروز آخرین فرصت برای ثبت‌نام داوطلبان است، ثبت نام از پیشخوان‌های دولت صورت نمی‌گیرد و داوطلبان باید در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها حضور یابند و ثبت نام را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان در 105 شهر این استان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پیشین 14 شهر به تعداد شهرهایی که انتخابات شوراها در آن برگزار می‌شود، افزوده شده است.

وی افزود: انتخابات شوراهای روستا نیز در حدود یک هزار روستای استان برگزار می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در روستاهای زیر یک هزار و 500 نفر جمعیت 3 نفر به شورا راه می‌یابند، اضافه کرد: برای روستاهای بیش از یک هزار و 500 نفر جمعیت پنج نفر عضو شورا و در شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت هفت نفر، از 50 تا 100 هزار نفر، 9 عضو، از 100 تا 200 هزار نفر جمعیت، یازده نفر، از 200 تا 500 هزار نفر جمعیت 13 نفر، از 500 هزار تا یک میلیون جمعیت، 15 نفر و از یک میلیون تا 2 میلیون جمعیت 21 نفر به شوراهای شهر و روستا راه می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اصفهان در حال حاضر یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: با الحاق خوراسگان به شهر اصفهان جمعیت شهرستان به یک میلیون و 850 هزار نفر رسیده است و با این وجود، 21 نفر به شورای شهر اصفهان راه می‌یابند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: در شهرستان‌های کاشان، نجف آباد و خمینی‌شهر 13 نفر عضو شورای شهر می‌شوند.

وی افزود: از مجموع 105 شهر استان اصفهان 81 شهر استان 5 عضو، 12 شهر هفت عضو، 6 شهر 9 عضو، دو شهر 11 عضو، سه شهر 13 عضو و یک شهر 21 عضو در شوراهای شهر خود دارد.

اسماعیلی با اشاره به تعداد افرادی که تاکنون داوطلب حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا در سطح استان اصفهان هستند، گفت: تاکنون حدود 5 هزار و 213 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 299 نفر زن هستند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود که تعداد افراد ثبت نام کننده تا پایان وقت تعیین شده امروز به 10 هزار نفر برسد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اضافه کرد: تاکنون در شهرستان اصفهان 921 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 293 نفر مربوط به شهر اصفهان هستند.

* حضور جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف در انتخابات شوراهای شهر

وی تصریح کرد: تاکنون از تمامی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی با سلایق مختلف برای حضور در شوراهای شهر استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند.

اسماعیلی در مورد میزان سواد نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: در روستاهای زیر یک هزار و 500 هزار نفر جمعیت تنها سواد خواندن و نوشتن برای داوطلب کفایت می‌کند و از یک هزار و 500 تا 20 هزار نفر جمعیت، نامزد انتخاباتی باید مدرک دیپلم و در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت حداقل مدرک لیسانس را دارا باشد.

*رشد 50 درصدی شعب انتخاباتی استان اصفهان

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد شعب انتخاباتی در سطح استان برای انتخابات پیش رو بیان کرد: به دلیل هم‌زمانی دو انتخابات رشد 40 تا 50 درصدی نسبت به انتخابات گذشته در تعداد شعب استان خواهیم داشت به گونه‌ای که به عنوان نمونه در شهرستان کاشان 90 شعبه اضافه کرده‌ایم.

انتهای پیام/6302/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول