اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

حماسه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در فتح فاو ناشناخته مانده است

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رزمندگان این استان در سراسر دفاع مقدس حماسه آفریدند که شاید مهم‌ترین آن فتح فاو در والفجر 8 باشد که این حماسه ناشناخته مانده است.

حماسه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در فتح فاو ناشناخته مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار علیرضا عادلی شامگاه شنبه در کار گروه تبیین فرهنگ شهید و شهادت کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس آن‌چنان حماسه‌آفرین شدند که در کشور زبانزد هستند.

فرمانده ارشد انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: به نظرم آن‌چه که تاکنون از فرماندهان بزرگ کشور از جمله سردار مرتضی قربانی شنیده‌ام حماسه‌ای که رزمندگان استان در فتح فاو از خود به جای گذاشتند حتی از حماسه پد خندق نیز بزرگ‌تر و عظیم‌تر بوده است.

عادلی ادامه داد: خط شکنی سه گردان روح‌الله، سیف‌الله و یدالله از تیپ 48 فتح در عملیات والفجر 8 حماسه‌ای در دفاع مقدس به شمار می‌رود که باید سینه به سینه به نسل‌های آینده منتقل شود.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بحث تصرف پایگاه موشکی دشمن در فاو رزمندگان این سه گردان از خود رشادتی بی‌بدیل به نمایش گذاشتند که لازم است به خوبی و برای آشنایی نسل جوان بازسازی شود.

عادلی در همین زمینه گفت: یکی از کارهای خوبی که انجام شد تهیه و تدوین و تألیف کتاب اثرگذار پایی که جا ماند بود که توانست بخش بزرگی از حماسه رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد را در حماسه پد خندق به مردم معرفی کند.

این فرمانده ارشد انتظامی کار فرهنگی را بهترین راه برای معرفی و تبیین تفکر و اندیشه ایثارگری دانست و افزود: یکی از این کارها در معرض دید عموم قرار دادن اندیشه‌ها و تفکرات شهیدان در قالب نصب تصاویر و پوسترها در مراکز تجمع مردمی است.

وی با ارائه راهکاری در همین زمینه گفت: چه خوب است که در بولوارها و کوچه‌ها که تمثال شهیدان را نصب می‌کنیم همزمان قطعه‌ای از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه آن‌ها را نیز بیاوریم تا مردم و جوانان این اسطوره‌های جاودان را بهتر بشناسند.

عادلی یکی‌دیگر از نیازهای استان در بحث تبیین هر چه بهتر افکار شهدا و ایثارگران را در زمینه کاروان راهیان‌نور و اعزام راویان قوی و مسلط به این اردوها برای معرفی بهتر دفاع مقدس دانست.

انتهای پیام/2571/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول