اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

شمال اصفهان تهدیدی جدی برای وقوع زلزله است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در گذشته شاهد وقوع زلزله در گسل مشخص شده در شمال اصفهان بوده‌ایم و شمال اصفهان تهدیدی برای وقوع زلزله است.

شمال اصفهان تهدیدی جدی برای وقوع زلزله است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شب گذشته زلزله‌ای در شمال شهر اصفهان به وقوع پیوست، اما به دلیل پایین بودن عمق، این زلزله خساراتی به دنبال نداشته است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته شاهد وقوع زلزله‌هایی در سطح کشور بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه زلزله حبیب‌آباد اصفهان به دلیل کم بودن بزرگی آن آثار خرابی نداشته است، اضافه کرد: کشور ایران به صورت میانگین هر 10 سال یک بار با یک زلزله مخرب مواجه شده است و این موضوع باید از سوی مسئولان مربوطه مورد توجه قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه احداث ساختمان‌های مقاوم در راستای کاهش خسارات ناشی از وقوع حوادث احتمالی در سطح کشور امری اجتناب‌نا‌پذیر است، تصریح کرد: ایران دومین یا سومین کشور زلزله‌خیز دنیا به شمار می‌رود و مسئولان باید بر روی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه بهسازی و نو‌سازی بافت‌های فرسوده در اصفهان باید با جدیت بیشتری دنبال شود، ادامه داد: گسل موجود در شمال اصفهان یکی از گسل‌های فعال به شمار می‌رود که در گذشته نیز شاهد وقوع زلزله در این منطقه بوده‌ایم و شمال اصفهان تهدید جدی برای وقوع زلزله است.

بهبهانی با اشاره به اینکه در صورتی که مطالعات پهنه‌بندی خطر در اصفهان به نتیجه برسد، مسئولان می‌توانند اقدامات لازم را در راستای کاهش خطرات ناشی از وقوع زلزله در این مناطق انجام دهند، تأکید کرد: ساختمان‌های جدید‌الاحداث اصفهان باید براساس مقررات ملی احداث شوند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مسئولان نباید برای احداث یک طبقه بر روی طبقه دیگر مجوز لازم را صادر کنند، افزود: مجریان ساختمان‌ها باید مقررات ملی ساختمان را در ساخت و ساز‌ها رعایت کنند.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول