اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

حمل و نقل روزانه 22 میلیون مسافر توسط اتوبوس‎های شهری / نوسازی 80 هزار تاکسی در 8 سال

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به توجه دولت به حمل و نقل شهری گفت: هم‌اکنون بیش از 22 میلیون مسافر به صورت روزانه از طریق بیش از 26 هزار دستگاه اتوبوس در شهرها جابه‌جا می‌شوند.

حمل و نقل روزانه 22 میلیون مسافر توسط اتوبوس‎های شهری / نوسازی 80 هزار تاکسی در 8 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‎مهر صبح امروز در مراسم اختتامیه نخستین همایش علمی، جشنواره برترین‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های روابط عمومی در مدیریت شهری شهرداری‎های سراسر کشور، با اشاره به اهتمام ویژه دولت‌های نهم و دهم در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شهرها، اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح خدمت‌رسانی در این حوزه شاهد اقدامات شاخص و برجسته‌ای در کشور بوده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به بهره‌برداری از خطوط قطار شهری در شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، قم و کرج تا پایان سال جاری اشاره نمود.

وی افزود: در حوزه اتوبوسرانی شهری نیز در این مدت 10 هزار دستگاه اتوبوس جدید با تقبل 82.5 درصد بهای اتوبوس‌ها از سوی دولت به عنوان یارانه، وارد ناوگان شده و 60 درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری نیز در راستای خصوصی‌سازی به بخش‌های غیر دولتی واگذار گردیده، به طوری که هم‌اکنون بیش از 22 میلیون مسافر به صورت روزانه از طریق بیش از 26 هزار دستگاه اتوبوس در شهرها جابه‌جا می‌شوند.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از 80 هزار تاکسی نوسازی، 60 هزار تاکسی واگذار، 100 هزار خودرو شخصی به تاکسی تبدیل و حدود 15 هزار ون وارد ناوگان شهری شده است.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه بخش عمران شهری استفاده بهینه از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرهاست و حرکت در این مسیر، بی‌تردید منجر به ارتقای سطح خدمت‌رسانی و دستیابی به بالاترین بهره‎وری در فعالیت‌ها می‌شود.

فروزان‌مهر با بیان اینکه رویکرد دولت در تقویت حوزه مدیریت شهری مبتنی بر اهداف پیش‌بینی شده در اسناد بالادستی و به ویژه سند چشم‌انداز بیست ساله نظام شکل گرفته است، گفت: بر اساس سند چشم‌انداز سال 1400، هدف آرمانی در عمران شهری، برخورداری جامعه از سلامت، امنیت، رفاه و بهره‌مندی از محیط زیست سالم همراه با توسعه متوازن و پایدار براساس نگاه آمایشی در مناطق و نواحی شهری است.

وی اصلاح و ارتقای ساختار تشکیلات شهرداری‌ها، توسعه و تقویت نقش و بهره‌وری منابع انسانی، افزایش بازدهی اقتصادی سیستم‌های حمل و نقل عمومی و ایمنی عبور و مرور شهری، افزایش سطح قانون‌گرایی و مقررات‌پذیری همراه با ارتقای فرهنگ شهرنشینی را از دیگر لازمه‌های عمران و توسعه پایدار شهری عنوان کرد.

فروزان مهر یکی دیگر از زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه شهری را تعمیق و گسترش مشارکت عمومی مردم در اداره امور شهرها عنوان کرد و با اشاره به اهمیت و حساسیت نقش روابط عمومی‌ها به عنوان حلقه اتصال مجموعه با مردم، افزود: روابط عمومی‌ها باید با فراهم آوردن بستری مطلوب برای تعامل و ارتباط مدیریت شهری با شهروندان، ایجاد نظامی پاسخگو و شفاف به آنان و همچنین تلاش برای استفاده از خرد جمعی در اداره امور شهرها، در جهت تحقق این مهم، ایفای نقش نمایند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره رویکرد دولت در بودجه سال 92 مبنی بر کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، تصریح کرد: در این راستا از شهرداری‌ها نیز انتظار می‌رود با توسعه زیرساخت‌ها، نسبت به ایجاد نظام مالی پایدار و ابزارهای کارآمد، افزایش جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی در جهت کاهش اتکای خود به بودجه‌های دولتی تلاش نمایند.

وی مشارکت همگانی را پیش نیاز توسعه و بهبود مدیریت شهری دانست و تحقق آن را در گرو عملکرد مناسب روابط عمومی توصیف کرد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور شهرداران و مسئولان روابط عمومی شهرداری‌های سراسر کشور برگزار گردید، توسط استاندار خراسان‌رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار مشهد، از تمبر ویژه این همایش و دو جلد کتاب مدیریت شهری رونمایی و از برترین‌های این حوزه، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول