اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گرگان:

چشم جهان به حماسه خرداد 92 دوخته شده است

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به شعار «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» که توسط مقام معظم رهبری برای سال 92 نامگذاری شده است، گفت: چشم جهانیان به حماسه سیاسی ملت ایران در روز 24 خرداد ماه دوخته شده است.

چشم جهان به حماسه خرداد 92 دوخته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه گرگان اظهار داشت: ملت ایران در روز 24 خرداد ماه 92 باید حماسه‌ای خلق کنند که چشم جهانیان را خیره کند.

وی با بیان اینکه حماسه اقتصادی با حماسه سیاسی محقق می‌شود، افزود: با روی کار آمدن مدیران اصلح و شایسته وضعیت اقتصادی کشور سر و سامان می‌یابد.

مردم باید در پای صندوق‌های رای حضور پرشور داشته باشند

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون اساسی وظیفه رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات را بر عهده دارد، خواستار پایبندی نامزدهای انتخابات به نظرات شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها شد.

لیوانی حضور گسترده مردم در روز 24 خرداد ماه 1392 برای انتخاب رئیس‌جمهور و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را در سرنوشت کشور تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: مردم باید در این روز پای صندوق‌های اخذ رای شرکت کرده و به نامزد اصلح رای دهند.

به گفته وی، برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی نیز نامزدهای مورد تایید خود را به مردم معرفی می‌کنند، اما مردم باید هوشیار بوده و فقط بر اساس تایید یک حزب به نامزدها رای ندهند.

مردم با بررسی برنامه‌ها و سوابق نامزدها به آن‌ها رای دهند

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه بررسی برنامه‌های نامزدها برای انتخاب گزینه اصلح ضروری است، گفت: در این راستا می‌توان سوابق نامزدها را مطالعه کرد.

لیوانی در ادامه با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش و دوم اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام راحل (ره) اظهار کرد: نیروهای مسلح افتخار ملت ایران هستند.

وی افزود: نیروهای مسلح در بحران‌های مختلف از جمله دفاع مقدس دوشادوش یکدیگر از آرمان‌های انقلاب اسلامی و کیان این سرزمین دفاع کردند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به چهارم اردیبهشت ماه، سالروز وفات ام‌البنین که روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، برای مادران شهدا صبر و اجر آرزو کرد.

لیوانی در خطبه اول نماز جمعه گرگان با اشاره به اهمیت شور و مشورت در قرآن و روایات پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) گفت: انسان وقتی با کسی مشورت می‌کند از نظرات دیگران برای کسب نتیجه مطلوب بهره می‌گیرد که این امر به نفع مشورت‌کننده است.

وی در پایان خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد. 

انتهای پیام/83003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول