اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی علی‌آبادکتول:

علی‌آبادکتول از لحاظ کشت مکانیزه در کشور مقام اول را دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول گفت: این شهرستان از لحاظ کشت مکانیزه مقام اول کشور و با توان بالای مکانیزاسیون کشاورزی که دارد از لحاظ کشت مکانیزه در رتبه اول استان است.

علی‌آبادکتول از لحاظ کشت مکانیزه در کشور مقام اول را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین حاجی‌آبادی در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در سطح شهرستان علی‌آبادکتول، تعداد 42 دستگاه کمباینت وجود دارد که با این آمار، 60 درصد از کشت پاییزه این شهرستان و همچنین مقدار 40 درصد از سویای شهرستان نیز توسط ماشین‌آلات مکانیزه‎ کشت می‌شود که باعث شده است این شهرستان به لحاظ کشت مکانیزه مقام اول کشور را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: بالا بودن رقم آمار ماشین‌آلات مدرن کشاورزی در علی‌آبادکتول، این شهرستان را از نظر کشت مکانیزه در جایگاه اول استانی قرار داده است.

بیش از 58 دستگاه تراکتور سبک و سنگین در سال گذشته بین کشاورزان توزیع شده است

 حاجی‌آبادی اذعان داشت: براساس تلاش‌ها و آمارهای موجود در واحد امور برنامه‌ریزی و اقتصادی این مدیریت در سال گذشته بیش از 58 دستگاه تراکتور سبک و سنگین از اختیارات طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به بهره‌برداران کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول واگذار شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول افزود: در سطح شهرستان، تعداد 51 دستگاه تراکتور سنگین وجود دارد.

وی همچنین از وجود تعداد 65 دستگاه سمپاش توربولاینر در شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد و گفت: این مقدار سمپاش در صورت اپیدمی شدن آفت یا بیماری قادر هستند ظرف یک هفته کل اراضی شهرستان را سمپاشی کنند.

بیش از 100 میلیارد ریال تسهیلات در سال 1391 پرداخت شده است

حاجی‌آبادی تاکید کرد: در سال گذشته بالغ بر 400 طرح کشاورزی از این شهرستان و شهر فاضل‌آباد، پس بررسی و تصویب در ستاد توسعه بخش کشاورزی موفق به دریافت تسهیلات بانکی به میزان 100 میلیارد ریال شدند که این اعتبارات در بخش‌های دامداری‌ها، مرغداری‌ها، مکانیزاسیون و تولیدات گیاهی بوده است.

توزیع بیش از 80 هزار لیتر گازوئیل بین رانندگان حرفه‌ای بخش کمالان

وی گفت: مرکز خدمات جهادکشاورزی بخش کمالان (فاضل‌آباد)، نیز در راستای حمایت از دارندگان تراکتور بخش کشاورزی مقدار 80 هزار لیتر گازوئیل بین این تراکتورداران توزیع کرده است.

توزیع بیش از 350 تن کود ازت در ماه‎های پایانی سال 1391 در بخش کمالان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول در ادامه افزود: در راستای طرح حمایت از کشاورزان گندمکار و کلزاکار مقدار 350 تن کود ازت بین کشاورزان بخش کمالان در بهمن ماه و اسفند ماه 1391 توزیع شده است.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول